۲۷۰ میلیارد ریال برای بهسازی سرویس بهداشتی مدارس خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و ساخت سرویس بهداشتی در مدارس مناطق روستایی و عشایری استان هزینه شد. 

امین فلاح کوشکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این میزان اعتبار در یکسال اخیر ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس ساخته و ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در آموزشگاه ها بهسازی شد.

وی افزود: اکنون پیمانکاران ۷۰ میلیارد ریال بابت اجرای این طرح ها مطالبه دارند که امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات، این مطالبات پرداخت شود.

فلاح کوشکی یادآور شد: نیازمندی ها برای بهسازی سرویس بهداشتی در مدارس به وسیله اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در قالب کانکس های سیار و قابل جابه جایی برای دانش آموزان عشایری تامین شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ مدرسه عشایری استان از داشتن سرویس بهداشتی مناسب بی بهره اند، اظهار کرد: تامین سرویس بهداشتی سیار برای این دانش آموزان در دست پیگیری است که در این زمینه ۱۱ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha