چهار قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: چهار قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی زیر پوشش بیمه‌ قرار گرفت و ۷۵ درصد هزینه این داروها پرداخت می شود.

فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس داروی داپاگلیفلوزین در ۲ دُز پنج و ۱۰ میلی گرمی با پوشش بین ۸۵ تا ۹۰ درصدی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در ۲ دُز ۷۵۰ و یک هزار میلی گرمی با پوشش ۷۵ درصدی تحویل بیمار می شود همچنین نوار قندخون هم به تعداد معین زیر پوشش بیمه به بیماران دیابتی ارائه می‌ شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر قرار گرفتن چهار قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تاکنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه‌ای می شود.

مدیر کل بیمه سلامت همدان افزود: بر اساس داده های سامانه تحلیل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، نیمه نخست سال جاری ۳۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه داروی انسولین قلمی بیماران دیابتی استان بود که توسط بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

نیاستی از دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور یاد کرد و گفت: بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۹۰۱ بیمار دیابتی در سامانه های بیمه سلامت استان شناسایی و ۳۲ کد عمومی (ژنریک) برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی زیر پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و سخت درمان ارائه می‌ شود.

وی بیان کرد: بر اساس داده های سامانه تحلیل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد نسخه های انسولین بیماران دیابتی استان همدان ۱۷ هزار و ۵۱۴ نسخه و تعداد انسولین دریافتی توسط بیماران یاد شده ۱۳۱ هزار و ۵۹۹ قلم بود.

هم اینک جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۸۱ هزار نفر معادل حدود ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان در چهار صندوق روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha