مستندساز مشهدی فیلمی از زوایای نادیده جنگ غزه ساخت +فیلم

مشهد-ایرنا- محسن عقیلی، مستندساز مشهدی به سفارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مجموعه فیلم مستندی چند دقیقه ای درباره زوایای نادیده در جنگ کنونی فلسطین با رژیم صهیونیستی در منطقه غزه ساخته که آماده پخش از تلویزیون است.

این مستندساز روز چهارشنبه درباره نحوه ساخت این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲۰ روز قبل به دعوت معاونت سیمای سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی آن در بیروت، ساخت یک مجموعه مستند کوتاه را در منطقه جنوب لبنان آغاز کردیم تا روایتگر ابعاد و زوایای نادیده جنگ بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونسیتی باشد که در مرزهای جنوبی لبنان رخ داده است.

وی اضافه کرد: در جنگ اخیر بین حماس و رژیم صهیونیستی، نیروهای حزب الله با انجام یک سری حملات باعث شده بودند که تمرکز و توان رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و وارد کردن خسارات بیشتر کاهش یابد و این موضوع در سخنان سید حسن نصرالله (دبیر کل حزب الله لبنان) و هم در سخنان سخنگوی رژیم صهیونیستی آمده بود که به دلیل حملات لبنان، بخشی از توان صهیونیستها برای حمله به غزه گرفته شده است.

مستندساز مشهدی گفت: هدف از ساخت این مستند آن بود که روایتگر بخشی از زوایای جنگ باشیم که خبرنگاران میدانی نه می توانستند، نه می خواستند و نه می شد که به آن بپردازند و حاصل ۱۵ روز کار گروه مستندساز در منطقه جنوب لبنان و مرز رژیم صهیونیستنی و این کشور ساخت ۱۲ مستند کوتاه پنج تا ۱۰ دقیقه ای از صحنه های واقعی و زوایای ناشنیده و نادیده این جنگ است.

به گفته عقیلی تدوین این اثر به پایان رسیده و به سازمان صدا و سیما تحویل شده است که به فراخور در شبکه های مختلف سیما پخش می شود.

وی درباره فعالیت خود در حوزه مستندسازی گفت: حدود ۱۵ سال است که در این عرصه فعالیت دارم و بیش از ۱۰۰ مستند در حوزه های مختلف اجتماعی و سیاسی و البته جنگ ساخته ام. از ابتدای جنگ غزه نیز به شدت پیگیر حضور در میدان نبرد بودم، این برهه، بخشی حساس از تاریخ است که تکرار هم نمی شود و هر فردی که اهمیت این لحظات را بداند تلاش می کند در این مقطع زمانی اثربخشی داشته باشد و من که سلاح ندارم کوشیدم حداقل از دوربین خود به عنوان سلاح در این نبرد بهره گیرم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha