۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85306006
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیر تا پیاز پرونده های ملکی

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 85306006
سیر تا پیاز پرونده های ملکی

پرونده‌ها و دعاوی ملکی دارای نکات بسیار ریز و حساسی هستند که هرکسی از آن‌ها آگاهی ندارد و فقط باید در این دسته از پرونده‌ها و دعاوی تخصص داشت تا بتوان لایحه ای در خور این دسته از دعاوی و پرونده ها تقدیم کرد. در این مقاله با تمامی جزئیات پرونده های ملکی آشنا می شوید.

دعاوی ملکی و پرونده های ملکی و تمامی آنچه که در دادگاه ها و دادسرا ها اعم از حقوقی و کیفری مطرح می‌شوند که به ملک مربوط میشوند، جز پرونده هایی هستند که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و حتماً حتماً نیاز به وکیل متخصص دارند چرا که وکیلی باید وکالت این دسته از پرونده ها را به عهده بگیرد که با املاک، مالیات بر ملک، ارزش منطقه ای زمین، نظریه کارشناسی در خصوص ملک، دعاوی ملکی، راه های دفاع در برابر پرونده های ملکی، نوشتن لایحه متناسب با پرونده های ملکی را به خوبی بلد بوده و آشنایی داشته باشد و تجربه و مهارت کافی نیز داشته باشد.

همچنین این پرونده ها و دعاوی ملکی دارای نکات بسیار ریز و حساسی هستند که هرکسی از آن ها آگاهی ندارد و فقط باید در این دسته از پرونده ها و دعاوی تخصص داشت تا بتوان لایحه ای درخور این دسته از دعاوی و پرونده ها تقدیم کرد.

نکات مهم پرونده های ملکی با گروه وکلای عدل محور

همانگونه که ذکر شد دعاوی و پرونده های ملکی حاوی نکات حساس و ریزی هستند که شاید به جرئت بتوان گفت حداقل ده درصد از وکلای ایران در خصوص این پرونده ها اطلاعات کافی دارند.

پرونده های ملکی به چندین دسته تقسیم میشوند که عبارتند از دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی، فسخ کردن قرارداد های خرید و فروش ملکی، دعاوی مطالبه اجرت المثل، تصرف عدوانی، خلع ید، تخلیه ید و ...

دعاوی که در بند فوق نام برده شدند از مهم ترین دعاوی ملکی هستند که بسیار بسیار حساس و حائز اهمیت میباشند. برخی دیگر از دعاوی نظیر ابطال سند رسمی و یا افراز و یا تقسیم ملک نیز در زمره مهم ترین پرونده های ثبتی که به ملک مربوط میشوند تقسیم میشوند.

اولین نکته ای که در خصوص این پرونده های وجود دارد آن است که :

  • وکیل این دسته از دعاوی باید از کدام طریق اقدام کند؟
  • بهتر است از طریق دعاوی حقوقی اقدام کند و یا کیفری و یا حتی ثبتی؟

وکیل ملکی گروه وکلای عدل محور در طی مشاوره ای که در جهت نگارش این مقاله دادند اینگئونه فرمودند که وظیفه وکیل رساندن موکل به حق خویش و آنچه است که استحقاقش را دارد. حال در اینگونه از پرونده ها اگر هر سه جنبه ی کیفری و حقوقی و ثبتی وجود داشته باشد باید دید که خواسته موکل در ابتدا چیست و خواسته موکل را در اولویت قرار داد. چنانچه برای موکل مجازات و به سزای اعمال رسیدن مرتکب در اولویت باشد، قاعدتاً بهتر است که وکیل پرونده مربوطه از شیوه کیفری اقدام کند اما اگر موکل میخواهد که هرچه سریع تر به حق خود برسد و تکلیف خود را بداند بهتر از که وکیل مربوطه از شیوه های ثبتی و یا حقوقی اقدام کند.

لازم به ذکر است، پیش از انجام هرگونه معاملاتی که برای املاک خود انجام میدهید اعم از آنکه رهن باشند یا اجاره یا بیع حتماً از مشاوره حقوقی وکیل متخصص امور ملکی و یا حضور یک وکیل به همراه خود بهره ببرید. چرا که وکیل متخصص این دسته از امور است که میتواند متوجه بشود چنانچه قرار باشد کلاهبرداری صورت گیرد و یا چنانچه حق و حقوقی داشته باشید که از آن آگاه نباشید به شما اعلام کند.

مزایای استفاده از وکیل متخصص

بهره بردن از وکیل متخصص ملکی این امکان را به شما میدهد تا از استعلامات وضعیت مالیات و وضعیت ثبتی ملک با خیر شوید و چنانچه اسناد ارائه شده جعلی بوده و یا با صحبت های طرف مقابل شما در تناقض باشد، با پرسیدن سوالاتی حقوقی آن ها را به چالش وا دارد و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد رفع و رجوع نماید.

برای مشاوره حقوقی در خصوص پرونده های ملکی با شماره 02122710546 تماس بگیرید و از خدمات گروه وکلای عدل محور به نشانی اینترتی adlmehvar.com بهره مند شوید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha