امیرحیدری: نیروی زمینی ارتش در عرصه توان رزمی خودکفا است

شاهرود - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ساخت تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز در ۲۳ رسته و مولفه دفاعی توسط کارشناسان ایرانی، این نیرو را در عرصه توان رزمی خودکفا کرده است.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: نیروی زمینی ارتش اکنون تمامی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز از جمله بالگرد، پهپاد، موشک‌های ضد زره، موشک‌های دور زن و انواع سامانه‌های جنگی به منظور برقراری امنیت پایدار را توسط کارشناسان خود می‌سازد و در این زمینه خودکفا شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور قدرت بازدارندگی را به منصه ظهور گذاشته‌اند، ابراز کرد: امنیت پایدار یک کشور توسط نیروی مسلحی که توان ساخت تسلیحات و تجهیزات دفاعی را دارد، تضمین می‌شود.

امیرحیدری: نیروی زمینی ارتش در عرصه توان رزمی خودکفا است

امیر حیدری به استقرار نیروی زمینی ارتش در سراسر مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی این نیروها در مرزهای کشور امنیتی پایدار برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: حضور ارتش در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند، نیست بلکه به منظور اشراف اطلاعاتی و آماده به کار نگه‌داشتن نیروها است.

وی به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تامین معیشت به ویژه مسکن کارکنان ارتش اشاره کرد و افزود: در همین راستا عملیات ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی، برای کارکنان و همرزمان در سراسر کشور آغاز شده است.

تحویل ۱۰ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی به کارکنان ارتش

امیر حیدری با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل داده شد، ابراز کرد: برای ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی دیگر به عنوان مسکن ملکی و شخصی کارکنان برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های ساخت واحدهای مسکونی با نیروی زمینی ارتش است، اظهار کرد: ساخت این واحدها به عنوان مولفه سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

امیر حیدری با بیان اینکه مالکیت بیشتر زمین واحدهای در حال ساخت با نیروی زمینی ارتش است، ابراز کرد: ساخت واحدها نیز با مشارکت ارتش و به کمک وام‌های دولتی و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به بازدید از واحدهای در حال تکمیل شاهرود اشاره کرد و گفت: این واحدها از نظر کیفیت ساخت و همچنین ایجاد امکانات رفاهی در کشور ممتاز است.

امیرحیدری: نیروی زمینی ارتش در عرصه توان رزمی خودکفا است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به همراه امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان، ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود، علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی و جمعی از فرماندهان و مسئولان استان و شهرستان در آیین شکرانه و بهره‌برداری از طرح ۲۶۶ واحدی مهر ولایت (۱) شاهرود شرکت کردند.

آغاز عملیات اجرایی شهرک ۱۳۸ هکتاری در بلوار خاوران شاهرود و همچنین بازدید از طرح اقدام ملی شهید «مرتضی زرهرن» از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha