معاون استاندار خوزستان: هرکس دل در گروه انقلاب و پیشرفت کشور دارد بسیجی است

دزفول - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: هرکس که دل درگرو انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور دارند؛ بسیجی است.

به گزارش ایرنا، عبدالله افرازه شهاوند عصر سه‌شنبه در اجتماع بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ضمن تبریک این روز و همچنین هفته بسیج افزود: ۱۶ آذر در تقویم سیاسی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارد؛ جوانان و نوجوانان در مقاطع مختلف انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم و در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی داشتند.

وی ادامه داد: شتاب کشور در مسیر توسعه به جوانان خود تکیه دارد. همه دلدادگام انقلاب اسلامی و دغدغه مندان پیشرفت کشور بسیجی هستند؛ چه کارت بسیجی داشته باشند یا نه.

شهاوند در بخش دیگری از این آیین بیان داشت: برخی فرآیندهای اداری روان نیست و خود این قوانین مانع گره گشایی از مسایل می‌شود که ورود نخبگان دانشگاهی برای شناسایی این گره‌های قانونی و ارایه پیشنهاد برای حل این کاغذبازی‌های ادرای مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: رشته‌های دانشگاهی و پژوهش‌های علمی در مراکز علمی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد ضمن اینکه باید در دانشگاه‌ها فرهنگ کار و کارآفرینی جایگزین نگاه کار دولتی شود.

شهاوند همچنین دیدار با رهبر معظم انقلاب را مطالبه مردم ولایتمدار خوزستان دانست و گفت: مقدمات این دیدار فراهم آمده و ماه آینده ۲ هزار نفر از شهروندان خوزستان و کرمان در حسینیه امام خمینی(ره) در تهران به طور مشترک با معظم له دیدار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفندماه امسال، دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای خوزستان نیز در ماه‌های آینده با رهبر معظم انقلاب دیدار اختصاصی خواهند داشت.

دستور ویژه معاون استاندار برای پاسخ به مطالبه خوابگاهی دانشجویان

شهاوند در خصوص انتقاد مشترک دانشجویان نسبت به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه واحد اسلامی دزفول گفت: فرماندار ویژه دزفول ماموریت پیدا کرده است تا از این خوابگاه‌ها بازدید و ضمن احصای مسایل، گزارشی به استانداری خوزستان برای حل این مشکل‌ها ارایه کند.

وی ادامه داد: هر نظام سیاسی بر سه پایه اصلی حاکمیت، تمامیت ارضی و مردم است و هر یک از این سه ضلع متزلزل شود، ثبات سیاسی جامعه نیز با چالش مواجه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در صحنه‌های مختلف می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد و سرمایه اجتماعی در مشارکت سیاسی مردم در انتخابات خودنمایی می‌کند.

مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند ولی مخالف نظام نیستند

شهاوند با بیان اینکه ضعف عملکرد برخی مسوولان موجب تضعیف سرمایه اجتماعی کشور شده است، گفت: همه مشکلات کشور متاثر از تحریم نیست بلکه بخش از مسایل مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به دلیل ضعف مدیریت داخلی است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور به دلیل مطالبه‌های اقتصادی مردم نسبت به ۱۵ سال گذشته کاهش یافته است، افزود: کاهش سرمایه اجتماعی موجب کاهش مشارکت، افزایش چالش، ایجاد بی اعتمادی میان مردم به مسوولان و در نهایت ناامیدی از آینده را رقم می‌زند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص نظرسنجی‌های انجام شده در کشور ادامه داد: نظرسنجی‌های میدانی نشان می‌دهد که بخش زیادی از مردم در عین ناراضی بودن از وضعیت اقتصادی اما مخالف نظام اسلامی نیستند.

وی گفت: بر اساس مطالعه انجام شده ۷۵ درصد مطالب فضای مجازی القای ناامیدی در جامعه مبتنی بر شایعه است و تنها ۲۵ درصد مطالب امید دهنده هستند ضمن اینکه ۷۰ درصد از مطالبی که از خارج کشور به فارسی منتشر می‌شود، در راستای تضعیف بنیاد اعتقادی جوانان است.

تضارب آرا در جامعه اصلی پذیرفته شده است

شهاوند با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسوولان در قبال مردم و جوانان افزود: رفع برخی مسایل و مشکل‌ها زمان بر است به همین دلیل این مسایل باید به خوبی برای مردم و جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه در پاسخ به شبهات اعتقادی و سیاسی و تبیین مسایل طی یک دهه گذشته کوتاهی شده است، افزود: بسیاری از اقدام‌های انجام شده دستگاه‌ها به خوبی اطلاع رسانی نمی‌شود و این موجب شده بسیاری از مردم از این دستاوردها بی اطلاع باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ایجاد دوقطبی در جامعه را خواست دشمن دانست و تصریح کرد: تضارب آرا در جامعه اصلی پذیرفته شده است ولی این تضارب آرا به معنای دوقطبی سازی جامعه نیست بلکه آغاز گفت و گو میان اندیشه‌های مختلف است.

وی شرط ترقی کشور را ترقی دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: پرهیز از مجادله‌های سیاسی بی فایده، پرهیز از یاس و ناامیدی، مطالبه گری، همگرایی، باور به اثرگذاری، تفکر در کنار علم آموزی و همچنین گفت و گو مورد انتظار از دانشجویان است.

هیچ کس حق ناامید کردن جوانان را ندارد

شهاوند با بیان اینکه هیچ کس حق ناامید کردن جوانان از آینده کشور را ندارد اظهار کرد: مطالبه گری را با نقد غیرمنصفانه و تخریب نباید اشتباه گرفت ضمن اینکه مطالبه دانشجویان باید معطوف به مسایل عمیق و بزرگ باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاهی زنده است که دانشجویان آن مطالبه گر باشند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از جمله دانشگاه‌های زنده و پویای خوزستان است.

پیکر پنچ هزار فلسطینی همچنان زیر آور هستند

شهاوند با بیان اینکه پیکر پنچ هزار فلسطینی همچنان زیر آور است، افزود: نسل کشی به معنای واقعی در غزه با سکوت مجامع بین المللی رقم خورد و بزودی موضوع فلسطین به دست جریان شیعه تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه همه آزادی خواهان عالم در قبال غزه مسوول هستند تصریح کرد: موضوع غزه فارغ از هر مکتب و دیدگاه سیاسی و اعتقادی یک موضوع انسانی است.

شهاوند افزود:اگر یک نفر در کشور ما کشته شود تمام سلبریتی‌ها و رسانه‌های خارجی این موضوع را چند ماه به عنوان خط خبری خود قرار می‌دهند ولی همین‌ها در برابر کشتار مردم غزه سکوت کرده اند.

مصلحت اندیشی در آرمان خواهی معنایی ندارد

وی گفت: شورای اشتغال خوزستان مصوبه ای مبنی بر الزام تمام سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های خوزستان در انجام طرح‌های مطالعات و پژوهشی به تصویب رسانه است که این مصوبه امکان بهره گیری از ظرفیت هیات علمی دانشگاه‌ها در واحدهای صنعتی و سازمان‌های اداری را بیش از پیش فراهم می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: اطلس آسیب‌های اجتماعی و برش فرهنگی خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در استان طی ماه‌های اخیر تدوین شده اند.

وی با بیان اینکه مصلحت اندیشی در آرمان خواهی معنایی ندارد اظهار کرد: مداخله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات باید توسط دانشجویان و دانشگاهیان مطالبه گری شود.

مشکل حمل و نقل و خوابگاه دانشجویان دزفول پیگیر می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این آیین تاکید کرد: دانشجوی غیربومی در دانشگاه‌های دزفول نداریم و همه دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه‌ها عزیزان، فرزندان و مهمان مردم شهرستان دزفول هستید و مسوولان این شهرستان خود را ملزم به پیگیری مطالبه همه دانشجویان می‌داند.

علیرضا خردمند با اشاره به طرح مشکل حمل و نقل و خوابگاه‌های دانشجویی توسط یکی از دانشجویان در این آیین گفت: به زودی بازدیدی از خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با حضور مسوولان دانشگاه انجام و حل این مسایل در اولویت قرار می‌گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بزرگترین دانشگاه شمال خوزستان است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی دانشجویان است گفت: دانشجو علاوه بر کسب دانش، وظیفه داشتن بصیرت، روحیه انقلاب، امیدآفرین و مطالبه گری را دارد.

دکتر سیدمحمدمهدی صافی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول را بزرگترین دانشگاه شمال خوزستان دانست و تصریح کرد: دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی در خوزستان سرآمد هستند.

وی داشتن روحیه مطالبه گری را از جمله وظایف دانشجویی دانست و ادامه داد: مطالبه گری جوانان از مسوولان، امیدواری و داشتن اعتماد به نفس از جمله ویژگی‌هایی است که باید جوان دانشجو داشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران و سفر نیکسون رییس جمهور آمریکا به کشورمان، سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی» در پی یورش نیروهای امنیتی به این دانشکده به شهادت رسیدند و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نیز مجروح شدند به همین دلیل روز ۱۶ آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

در حال حاضر با احتساب تمام مراکز غیردولتی، حدود ۲ هزار دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور فعال است و سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو نیز در این دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha