نمایشگاه تخصصی کشاورزی مازندران گشایش یافت + فیلم

ساری- ایرنا- نمایشگاه ماشین آلات و تجهیزات، ‌کود و نهاده‌های کشاورزی مازندران سه شنبه شب در محل نمایشگاه نیاوران واقع در ساری گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۵۰ شرکت و موسسه تولید کننده داخلی در این نمایشگاه نمونه محصولات تولیدی، تجهیزات آبیاری، باغبانی، گلخانه‌ای، دام، طیور، آبزیان و داروهای دامپزشکی خود را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه تا دهم آذر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ برای بازدید عموم ادامه دارد. نمایشگاه نیاوران واقع در کیلومتر سه اتوبان ساری قائمشهر واقع است.

نمایشگاه تخصصی کشاورزی مازندران گشایش یافت + فیلم

شکاف تولید محصولات کشاورزی مازندران بالا است

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در آیین افتتاح نمایشگاه با اظهار این که این استان با حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی میزبان خوبی برای شرکت‌های تولیدی نهاده ها و تجهیزات کشاورزی است، گفت: عمده شکاف تولید در محصولات کشاورزی استان با توان شبکه مردمی سازی کشاورزی قابل پوشش است.

بابک مومنی افزود: مبارزه بیولوژیکی و شیمیایی با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی مازندران باید به درستی انجام شود.

وی به اهمیت دانش بنیان شدن تولیدات نهاده های کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: شکاف تولید در محصولات کشاورزی مازندران بالا است و این چالش با استفاده از نهاده های کشاورزی دانش بنیان مرتفع می شود.

استان مازندران بنابر آمارهای رسمی حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و باغی دارد که سالانه به طور متوسط هفت میلیون تن محصول از آن برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha