۸ آذر ۱۴۰۲، ۶:۱۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85306162
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

روسیه با موشک‌های کروز به زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله کرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری تاس بامداد چهارشنبه گزارش داد که یک ناوچه جنگی ناوگان روسیه در دریای سیاه با چهار موشک کروز زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: خدمه یک ناوچه ناوگان دریای سیاه فرمان ماموریت یک حمله ناگهانی با موشک‌های کروز کالیبر در کوتاه‌ترین زمان ممکن علیه زیرساخت‌های نظامی دشمن را دریافت کردند.

رویترز در گزارشی نوشت که این خبرگزاری نتوانست فوراً زمان وقوع این حمله را اعلام کند.

این حمله در حالی است که کی‌یف مدعی شده است سرد شدن هوا باعث شده تا حملات نیروهای زمینی روسیه با پیشتیبانی نیروهای هوایی این کشور در شرق اوکراین کُند شود.

از سوی دیگر، ولادیمیر مدنسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو هرگز به دنبال سیطره بر اوکراین نبوده است اما غرب و ولودیمیر زلنسکی، «کشورهای ما را به اقدام نظامی تمام عیار» کشاندند.

به گزارش اسپوتنیک، مدینسکی تاکید کرد که روس‌ها و اوکراینی‌ها گذشته و آینده مشترکی دارند اما زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان صلح ۲ کشور نیست.

وی که ریاست تیم مذاکره‌کننده با اوکراین در بهار ۲۰۲۲ را بر عهده داشت، افزود که در آن مذاکرات درباره حفاظت از مردم روس‌زبان دونباس و شناسایی استقلال جمهوری‌های این منطقه رایزنی شد.

مشاور رئیس جمهوری روسیه گفت که به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه‌جزیره کریمه و بی‌طرفی اوکراین و عدم ورود این کشور به ناتو جزو خواسته‌های روسیه در آن مذاکرات بود.

مدینسکی تاکید کرد که اگر زلنسکی در آوریل ۲۰۲۲ توافقنامه صلح را امضا می‌کرد می‌توانست جان صدها هزار سرباز اوکراینی را نجات دهد.

وی اظهار کرد که بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و مقام‌های سایر کشورها در سال ۲۰۲۲ به کی‌یف رفتند و از اوکراین خواستند که توافق صلح با روسیه را امضا نکند.

مدینسکی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها گفته که مقام‌های فعلی کی‌یف در تصمیم‌گیری‌های سیاسی خود مستقل نیستند. اکنون می‌بینیم که آنها خودشان نیز این مساله را پذیرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha