راه شهید فخری‌زاده با تلاش جوانان انقلابی متوقف نمی‌شود

تهران ایرنا- مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: راهی که شهیدمحسن فخری زاده آغاز کرده است با تلاش جوانان انقلابی متوقف نمی‌شود و دشمنان بیش از پیش به اضمحلال نزدیک می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، سردار محمد قاسم ناظر چهارشنبه- هشتم آذرماه- در چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» و آیین رونمایی از خودروی شهید محسن فخری زاده در حادثه تروریستی آبسرد که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهارداشت: چهار سال قبل در چنین روزی ترور دکتر محسن فخری زاده دانشمند فرهیخته هسته‌ای و صنعت دفاعی کشور، چهره کریه رژیم صهیونسیتی را عیان داد که نشان از مایوس شدن آنها از پیشرفت‌های ایران است.

وی افزود: ترور این مدیر توانا گرچه تلخ بود اما دشمنان کور دل باید بدانند راهی که فخری زاده آغاز کرده با تلاش جوانان انقلابی متوقف نمی‌شود و دشمنان بیش از پیش به اضمحلال نزدیک می‌شوند.

سردار ناظر اظهار کرد: امروز یکی از با ارزش‌ترین آثار موجود در این مجموعه یعنی خودرو شهید فخری زاده رونمایی می‌شود تا سند مظلومت و اقتدار خود را نشان دهیم.

فخری زاده الگوی اخلاق و تواضع بود 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیز در این همایش با اشاره به گمنامی شهید فخری زاده گفت: برخی‌ها می‌گویند چرا شهید فخری زاده گمنام بود، به آنها پاسخ دادم به دو دلیل؛ یکی به خاطر علم و دانش و ایده‌ای که منجر به تولید قدرت می‌شد؛ ما نمی‌خواستیم دانشمند برجسته کشور شناخته شود تا دشمن این سرمایه را از ما نگیرد اما مهمتر از این، خود شهید فخری‌زاده می‌خواست گمنام بماند او از شهرت گریزان بود.

حجت الاسلام سیدضیاءالدین آقاجان پور بیان کرد: به دنبال فیلم بودند تا نشان دهند فخری زاده این است اما فیلمی وجود نداشت برای اینکه او می‌خواست گمنام بماند.
آقاجان پور اظهارداشت: شهید فخری‌زاده الگوی اخلاق، ادب و تواضع بود یک هفته قبل از شهادت او را در مجموعه سپند یعنی در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کرد توفیق پیدا کرده بودم این شهید را ملاقات کنم، او با تواضع از من استقبال کرد.

وی افزود: در این زمان از شهید فخری زاده سوال کردم که آیا درباره کرونا و مقابله با این ویروس کاری انجام داده‌اند؟، وی بیان کرد که نخستین کیت آزمایشگاهی کرونا در مجموعه سپند تولید شده و به زودی واکسن آماده می‌شود. این شهید را می‌توانیم به عنوان کسی بنامیم که به عهده و پیمانی که بسته بود صادقانه عمل کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی با بیان اینکه شهید فخری زاده می‌گفت که فرد شفافی است، تاکید کرد: با اطمینان می‌گویم شهید فخری زاده در بهشت با پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) همنشین است چون پیغمبر فرمود نزدیکترین افراد به من کسانی هستند که صداقت داشته باشند این شهید در زمان حیات خود صادق بود.

وی گفت: شهید فخری زاده متولد قم و با عالمان دین همنشین بود و به امام خمینی (ره) عشق می‌ورزید، سال ۱۳۵۶ که مردم در مقابل خاندان پهلوی و نظام سلطه ایستادند، شهید فخری زاده در آن جمع حضور داشت.

آقاجان پور خاطرنشان کرد: دانشمند برجسته و ممتاز ما در کردستان به عنوان مسئول فرهنگی بود چون معتقد بود باید کار فرهنگی کرد تا بصیرت پیدا کنند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی افزود: او در دوران دفاع مقدس مظلومت مردم را مشاهده کرد به همین دلیل تصمیم گرفت در رشته فیزیک تحصیل کند تا بتواند در زمینه صنعت دفاعی فعالیت کند. 

وی با بیان اینکه ملتی که قدرتمند نداشته باشند به آن حمله می کنند و استقلال آن کشور را از بین می‌برند این شهید برای کشور اقتدار تولید کرد، دشمن نمی‌توانست ایران قوی را ببینند، اظهارداشت: آنهایی که می‌گفتند نیاز به موشک نداریم امروز می‌فهمند دشمن با چکمه‌هایشان مردم را خفه می‌کنند.

آقاجان پور گفت: تاکنون مراسم مختلفی برای بزرگداشت شهید فخری زاده در تهران، مراکز دانشگاه‌ها و مسجد جمکران برگزار شده و فردا در امامزاده صالح و مجالس دیگری در مکان‌های دیگر برگزار می‌شود.

رونمایی از سلاح لیزری در آینده 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این همایش اظهارداشت: یک بار از شهید فخری زاده پرسیدم برای ساخت سلاح لیزری در چه مرحله‌ای قرار داریم؟ که وی پاسخ داد که از غربی‌ها زیاد عقب نیستیم.

امیر سرتیپ نبی سهرابی تاکید کرد: راه دانشمندان ما پایان پذیر نیست.

وی با اشاره به رونمایی از خودروی شهید فخری زاده در حادثه تروریستی آبسرد افزود: رسالت بنیاد و موزه رساندن پیام و راه شهید به نسل جدید و آینده است، تا جوانان به این دانشمندان افتخار کنند او گمنام بود و هنوز هم بسیاری از کارهایی که انجام داده گمنام است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در آینده سلاح لیزری یکی از دستاوردهای فخر ایران رونمایی می‌شود، یک بار از ایشان پرسیدم الان در چه مرحله‌ای قرار داریم، گفت که غربی‌ها زیاد عقب نیستیم.

سردار سهرابی بیان کرد: یک بار از فخر ایران پرسیدم مشکل سلاح‌های لیزری چیست، بسیار عامیانه پاسخ داد که در بحث لیزر، سلاح و هدف متحرک است هر کس بر این مشکل فائق آید برنده است.

در چهارمین همایش ادبی فخر ایران از کتاب فخر ایران توسط حامد و مهدی پسران شهید فخری زاده رونمایی و از خانواده شهدای هسته تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» با شعار «کابوس صهیون، فخر ایران است» همراه با آیین رونمایی از خودروی شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است.

شاعران و ادیبان برجسته کشور، مسئولان لشکری و کشوری، خانواده شهید فخری‌زاده و شهدای هسته‌ای، نمایندگان جنبش‌های مقاومتی، سفرای کشورهای اسلامی، فعالان حوزه فلسطین در این همایش حضور دارند.

رونمایی از مجموعه اشعار «فخر ایران ۲» به کوشش شاعر و پژوهشگر شعر آیینی محمدمهدی عبداللهی و قطعه موسیقایی میلاد هارونی، برای شهید فخری‌زاده از دیگر بخش‌های این مراسم است.

همچنین در این مراسم شاعران برجسته شعر مقاومت اشعارشان را برای شهید فخری‌زاده و محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی قرائت شد.

شهیدمحسن فخری‌زاده مهابادی جزو پنج ایرانی لیست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه فارن پالیسی و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بود. او با نام مستعار «حسن محسنی» به عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک، توسط شورای امنیت سازمان‌ملل در فهرست تحریم شدگان ایرانی قرار گرفت. سرانجام در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در یک عملیات تروریستی در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha