۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85306440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندونزی بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کرد

تهران- ایرنا- اندونزی بر اهمیت تلاش کشورهای جهان برای ایجاد آتش‌بس دائمی به منظور دفاع از عدالت و انسانیت برای مردم نوار غزه تاکید کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آنتارا، رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی، روز سه شنبه (۲۸ نوامبر) در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: توقف بشردوستانه توافق شده بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس کافی نیست.

مرسودی در یک بیانیه مطبوعاتی آنلاین از نیویورک خاطرنشان کرد: آنچه مورد نیاز است آتش‌بس دائمی در غزه است تا بتوان جان انسان ها را نجات داد و کمک های بشردوستانه فوری را ارائه کرد.

او از همه کشورها خواست کمک های بشردوستانه خود برای مردم غزه را افزایش دهند و اطمینان حاصل کنند که این کمک ها می تواند بدون مشکل ارسال شود.

او گفت: جهان باید به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (UNRWA) و دیگر آژانس های بشردوستانه برای کمک به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پناهجو در غزه کمک کند.

آنتارا نوشت: روز دوشنبه ۲۷ نوامبر (۶ آذر)، قطر به عنوان میانجی بین دو طرف درگیری اعلام کرد که توقف چهار روزه کمک های بشردوستانه در نوار غزه که روز سه شنبه ۲۸ نوامبر به پایان رسید، برای دو روز تمدید می شود.

در این آتش بس، اسرائیل به طور موقت حمله خود به نوار غزه را متوقف کرد. با این حال، روز سه‌شنبه، شاخه نظامی حماس، گردان‌های القسام، از درگیری در شمال غزه به دلیل نقض توافق کمک‌های بشردوستانه توسط ارتش اسرائیل خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha