دانشجویان ایثارگر بازوان اجرایی ادارات شاهد در دانشگاه‌ها هستند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر بازوان اجرایی ادارات شاهد در سطح دانشگاهها هستند و ماموریت جهاد تبیین بر عهده آنها گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید فردین تقی زاده روز چهارشنبه در نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور در تالار شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان افزود: رویکرد و ماموریت‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در ۲ سال اخیر به سمت توانمندسازی دانشجویان سوق پیدا کرده است و بدنبال آن هستیم که دانشجویان شاهد و ایثارگر پس از فراغت از تحصیل به یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور ادامه داد: فعال کردن کانون های علمی و فرهنگی ایثار در دانشگاه‌ها یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست محسوب می شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار باید با انجام کارهای علمی و فرهنگی و با همکاری سایر نهادها در دانشگاهها پرچمدار اجرایی راهیان پیشرفت باشند.

وی اضافه کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید از بُعد علمی برگزیده باشند و از بُعد فرهنگی و سایر ابعاد هم رشد خوبی پیدا کرده باشند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: برنامه هایی برای این منظور در سطح ملی برگزار شده است و اولین دوره طرح ضیافت ایثار با استقبال خوب دانشجویان در سال گذشته برگزار شد و دومین دوره این طرح هم در سال جاری برگزار خواهد شد و دانشجویانی که در این دوره شرکت کردند امروز بعنوان کارآفرین فعال هستند.

وی بیان کرد: سایر برنامه های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل برگزاری اُلمپیاد فرهنگی و ورزشی بود که بر اساس برنامه هر ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد که در سال گذشته و امسال بصورت متوالی برگزار شد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: سال گذشته جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برای نخستین بار با حضور دانشجویان وزارت علوم و به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد و در سالجاری هم به میزبانی دانشگاه شیراز با حضور کلیه دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: دومین جایزه شهید سلیمانی و تجلیل از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر که بدون اعمال سهمیه در کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی حائز رتبه های برتر شدند را به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

تقی زاده اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار برنامه ای را برای مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهیم کرد تا این دانش آموختگان یک مهارت فنی را پس از تحصیل فرا بگیرند

به گفته وی، نبود شغل یکی از دغدغه های دانشجویان شاهد و ایثارگر است بسیاری از این دانشجویان با وجود استعداد پس از فراغت از تحصیل با مشکل اشتغال مواجه هستند.

دانشجویان ایثارگر  بازوان اجرایی ادارات شاهد در دانشگاه‌ها هستند

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست ۲ روزه دبیران کانون های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور روز چهارشنبه با حضور معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان و دبیران کانون‌ها به میزبانی دانشگاه اصفهان آغاز شد.

نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور با ادای احترام به مزار شهدای گمنام دانشگاه اصفهان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha