۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85306455
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سقوط یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا در ژاپن

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85306455
سقوط یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا در ژاپن

تهران- ایرنا- رسانه‌های ژاپنی از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی چند منظوره وی-۲۲ اوسپری ارتش آمریکا در نزدیکی جزیره یاکوشیما، خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل شبکه تلویزیونی ام بی سی ژاپن، یک فروند هواپیمای نظامی چند منظوره وی-۲۲ اوسپری ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه هشتم آذر) با هشت سرنشین خود در نزدیکی جزیره «یاکوشیما» ژاپن، سقوط کرد.

این رسانه ژاپنی افزود: شاهدان معتقد هستند که آتش گرفتن موتور چپ هواپیما دلیل سقوط بوده است.

سخنگوی پلیس دریایی ژاپن با اشاره به اینکه از وضعیت سرنشینان این هواپیما اطلاعی در دست نیست، از آغاز عملیات جست‌وجوی آنان خبر داد.

این هواپیمای نظامی چند منظوره وی-۲۲ اوسپری، هم توانایی برخاست و فرود عمودی به سبک بالگردها و هم امکان برخاست و فرود کوتاه به سبک هواپیماها را دارد و به عنوان هواگردی طراحی شده که همزمان ویژگی‌های یک بالگرد متعارف و قابلیت پرواز سریع و دوربرد یک هواپیمای توربوپراپ را داشته باشد که در حال حاضر در اختیار نیروی دریایی آمریکا و ارتش ژاپن است.

سقوط چندین فروند از این نوع هواپیما در سواحل شمال استرالیا و نزدیکی جزیره جنوبی اوکیناوا ژاپن باعث شد که ارتش آمریکا از هواپیمای «تیلت‌روتور» بطور موقت استفاده نکند. اما توکیو و واشنگتن با امن خواند این نوع پرنده آهنی، دوباره آنها را در ژاپن مستقر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha