سفرهای استانی رییس جمهور، امیدآفرینی را در جامعه گسترش می‌دهد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی رییس جمهور امیدآفرینی و اعتماد را در جامعه گسترش می دهد و زمینه افزایش عملکرد دولت در شاخص های رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

محمد وحیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سفرهای دولت اجرای پروژه های مهمی در استان ها را پیگیری خواهد کرد که رشد همه جانبه در مناطق را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: مدیران ارشد کشور، وزیران و سایر مسوولان مرتبط بعد از برنامه سفر دولت برای اجرایی شدن پروژه ها به استان ها سفر خواهند کرد و مدیران استان ها نیز با تعاملات به دنبال عملیاتی شدن مصوبات سفر هستند که این مهم شاخص های توسعه ای را تقویت خواهد کرد و باعث امید آفرینی در جامعه می شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت مناطق مختلف کشور از مهمترین اهداف سفرهای استانی دولت سیزدهم است چرا که رییس جمهور و هیات دولت از نزدیک با مدیران، مردم و مشکلات آنان آشنا خواهند شد.

وی افزود: بخشی از پروژه های عمرانی در استان های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی به دلیل کمبود اعتبار و مشکلاتی نیمه کاره رها شده بودد که در سفر استانی بر تکمیل پروژه ها تاکیدات زیادی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور به استان خراسان شمالی اولویت کاری دولت سیزدهم توجه به زیرساخت های آبرسانی، تامین آب پایدار برای شهرها، تکمیل پروژه های زیر ساخت های راه به ویژه پروژه بجنورد - جنگل گلستان و توجه به راه های روستایی بود.

وی افزود: از جمله اولویت های سفر استانی پروژه های بود که نیمه کاره رها شده بودند که جاده میامی به گرمه و جاجرم، سنخواست به بجنورد ، راه بجنورد و راز و جرگلان که در مسیر شیرین دره که بحث ترانزیتی نیر نیز مد نظر بوده است.

وحیدی تصریح کرد: پروژه های عمرانی از جمله ساخت بیمارستان راز و جرگلان و بیمارستان مادر وکودک ، ایجاد مراکز بهداشت و درمان در روستاها و مراکز جامعه سلامت نیز در برنامه بوده است.

لزوم تقویت شاخص های اقتصادی استان

وی بر ایجاد فرصت های اشتغال نیز تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم با ارایه تسهیلات در راستای ایجاد اشغال تلاش زیادی کرد که در سفرهای استانی نیز این مهم مد نظر بوده است اما بانک مرکزی باید نگاه ویژه ای به استان های محروم از جمله خراسان شمالی داشته باشد چرا که بانک مرکزی نسبت به بانک های مناطق محروم سختگیرانه عمل خواهند کرد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های استان باید در حوزه اقتصادی و عمراتی تقویت شود.

وی بر سرعت بخشی پروژه ها تاکید کرد و افزود: هنوز در استان خراسان شمالی راه هایی وجود دارد که ساکنان آن روستاها گرفتار تردد سخت هستند، در سفر دولت سیزدهم به راه های روستایی توجه ویژه ای شد اما هنوز هم نیازمند تلاش است.

وحیدی خاطرنشان کرد: طرح های آبرسانی استان نیز در ساخت مجتمع های آبرسانی باقی مانده بود که در سفر جزو اولویت ها قرار گرفت و تاکنون اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است .

وی با بیان اینکه سرانه درآمد مردم خراسان شمالی در کشور پایین است گفت: باید تلاش کنیم با اجرای مصوبات سفر درآمد خانوار ها را ارتقا دهیم.

وی بر اطلاع رسانی عملکرد دولت تاکید کرد و افزود: اینک در جنگ رسانه ای به سر می بریم باید با اطلاع رسانی از دستاورد های دولت امید آفرینی را در جامعه بیشتر گسترش دهیم، مردم باید از اقدامات دولت اطلاع دقیقی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ارمغان سفر رییس جمهوری به این خطه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.

همچنین ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز در حوزه های مختلف استان در سفر رییس جمهور مصوب شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha