۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85306678
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هکتار بذرکاری در استان مرکزی انجام شد+فیلم

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85306678
۴۰ هکتار بذرکاری در استان مرکزی انجام شد+فیلم

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حدود ۴۰ هکتار بذرکاری امسال در راستای اجرای پویش بذرکاری در این استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین محمدی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری چهارمین پویش بذرکاری در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: این میزان بذرکاری در سه پویش شامل همکاری شهرداری اراک و سپاه روح الله استان مرکزی در دره نورالشهدا ابتدای دره گردو، با همکاری مرکز علمی تخصصی مالک اشتر در محوطه این مرکز و با همکاری دانشگاه اراک کشت شد.

وی ادامه داد: برگزاری پویش بذرکاری در استان مرکزی با هدف ایجاد فرهنگسازی برای کاشت بذرکاری در بین مردم با همکاری تمامی دستگاه‌های نظامی، انتظامی، پزشکی و صنعتی برگزار شده تا سطح فضای سبز استان افزایش یابد و موجب همه گیری کاشت نهال و بذر در استان شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با یادآوری اجرای پویش بذرکاری در تمامی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: این پویش از یازدهم آذرماه در این استان آغاز و پس از آن پویش نهال‌کاری و بذرکاری در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در شهرها و روستاهای کشور در استان آغاز می‌شود.

محمدی گفت: کاشت بذر از امروز در دانشگاه علوم پزشکی اراک آغاز و امید است این طرح توسط پرستاران، اساتید و دانشجویان این دانشگاه ادامه یابد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha