هشدار برنامه جهانی غذا درباره بروز قحطی در غزه/ بهداشت جهانی خواهان آتش بس دائم شد

تهران - ایرنا - برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی به طور جداگانه درباره خطر قحطی در نوار غزه و شیوع بیماریها و افزایش قربانیان در سایه کمبود آب و غذای سالم و تجهیزات پزشکی و بهداشتی هشدار دادند و بر لزوم آتش بس دائم در این منطقه تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، «کورین فلایشر» مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپای شرقی درباره خطر قحطی در نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد: ذخایر غذایی برای مقابله با سطح گرسنگی که توسط کارکنان برنامه جهانی غذای سازمان ملل در مراکز آوارگان تحت نظارت این سازمان و سایر مراکز مرتبط با آوارگان فلسطینی رصد شده است، ناکافی است.

وی در کنفرانس خبری هشدار داد که اگر دسترسی مستمر به غذا تضمین نشود، به احتمال زیاد ساکنان غزه به ویژه زنان و کودکان در معرض خطر قحطی قرار خواهند گرفت.

فلایشر افزود: این نهاد، در مرحله اول آتش بس غزه، غذای مورد نیاز را به بیش از ۱۲۰ هزار نفر در غزه رسانده است.

مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل برای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپای شرقی اظهار داشت: به لطف آتش بس موقت، تیم های ما شروع به کار میدانی و وارد شدن به مناطقی که برای مدت طولانی به آنها مواد غذا نرسیده بود، کردند و آنچه ما می بینیم فاجعه بار است.

وی تصریح کرد که خطر قحطی و گرسنگی در برابر چشم همگان آشکار شده است و برای جلوگیری از این فاجعه، این نهاد وابسته به سازمان ملل باید بتواند مواد غذایی را در سطح وسیع تامین و در امنیت آنها را توزیع کند.

فلایشر با تاکید بر اینکه چند روز برای ارائه همه کمک های مورد نیاز کافی نیست، افزود: مردم غزه باید هر روز و نه فقط برای ۶ روز غذا بخورند.

کمبود آب و غذا و نبود بهداشت مناسب شیوع بیماریها را افزایش می دهد

همچنین «تیدروس آدهانوم گیبریسوس» مدیر سازمان بهداشت جهانی نیز گفت که در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوار غزه آواره شده اند.

وی هشدار داد که ازدحام بیش از حد، کمبود آب و غذا و بهداشت نامناسب به گسترش بیماری ها در نوار منجر می شود.

مدیر سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که کمبود مراقبت های بهداشتی و بروز بیماری ها ممکن است به جان باختن بیشتر مردم نسبت به بمباران غزه منجر شود.

وی تاکید کرد: ما اکنون به یک آتش بس دائمی در غزه نیاز داریم زیرا موضوع مرگ و زندگی برای غیرنظامیان است.

مقام بهداشتی فلسطینی: بیمارستان های الشفا، کمال عدوان و الاهلی هنوز سوخت دریافت نکرده اند

مدیرکل بیمارستان‌های غزه نیز به نوبه خود گفت: کمبود آب و مواد بهداشتی در غزه خطر شیوع بیماری های همه گیر در این منطقه را افزایش می دهد.

محمد زقوت با اشاره به کمبود شدید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در غزه اظهار داشت:‌ بیمارستان‌های صحرایی که به غزه آورده شده اند به رغم نیاز فوری، هنوز وارد مدار خدمت نشده‌اند.

به گفته وی بیمارستان های الشفا، کمال عدوان و الاهلی غزه هنوز سوخت دریافت نکرده اند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و با از بین بردن زیرساخت ها و مراکز درمانی و بهداشتی غزه به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha