برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در مردمی‌سازی فناوری موثر است

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در این استان ایجاد شور و امید در جوانان و نوجوانان به منظور مردمی‌سازی فناوری است.

به گزارش ایرنا، مسعود میرزایی شهرابی روز چهارشنبه در نشست خبری برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خراسان رضوی افزود: این اطمینان وجود دارد که حوزه فناوری می‌تواند در ایجاد امید و تقویت باور نسل جوان بسیار موثر باشد و این نمایشگاه می‌تواند تمام افراد جامعه را با دستاوردهای پژوهش و فناوری استان آشنا کند.

وی ادامه داد: در تعامل با نهادهای مسوول، این نمایشگاه پذیرای بازدیدکنندگان از تمام اقشار جامعه خواهد بود و با هدف به هم رسانی عرضه و تقاضا، در حاشیه آن برش استانی رویداد تقاضای ساخت و تولید ایرانی "تستا" نیز برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در این رویداد نیازهای نهادهای دولتی، صنایع و بخش خصوصی ارائه و طرح های فناوران و نوآوران برای رفع این نیازها عرضه خواهد شد که امیدواریم به انعقاد تفاهم نامه و قراردادهایی در حوزه های مختلف منجر شود.

میرزایی بیان کرد: از حدود پنج ماه پیش جلسات متعددی در سطح استان با حضور کنشگران زیست بوم فناوری و نوآوری شامل دانشگاه ها، پارک ها، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی و فناوری برگزار شده است تا رویکرد متفاوتی در برگزاری نمایشگاه نسبت به سالهای قبل فراهم شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فضایی به وسعت هزار متر مربع به صورت متمرکز در اختیار شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان قرار گرفته است تا به صورت غرفه و یا میز، محصولات و دستاوردهای خود را ارائه کنند که حضور شرکت‌های مختلف در کنار هم امکان شبکه سازی فعالانه در زمان برگزاری نمایشگاه را فراهم خواهد کرد.

میرزایی افزود: ۴۰ شرکت فعال فناور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با همکاری مشترک پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دهکده کشاورزی در کنار هم دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و بنیاد نخبگان استان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha