تامین نشدن منابع مالی عمده‌ترین مانع توسعه گردشگری سلامت در زنجان است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:مهمترین چالش و مشکل توسعه گردشگری سلامت استان تامین نشدن منابع مالی برای بهینه سازی واحد پذیرش بیماران بین المللی است.

نادر میرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بحث گردشگری سلامت در سال ۹۳ در وزارت بهداشت آغاز و دستور العمل آن به صورت مدون به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام گرفته ۲ بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و الغدیر ابهر به عنوان مراکز گردشگری سلامت در استان انتخاب شده اند.

به گفته میرانی این استان به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص می تواند در حوزه گردشگری سلامت، عملکرد خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به موانع اجرای این طرح، گفت: میزان پرداختی پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش پذیرش و هتلینگ بیماران بین الملل از دیگر چالش های این حوزه است.

میرانی اضافه کرد: از سوی دیگر برای ارتقای فضای فیزیکی مورد نیاز در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان با هدف پیشبرد گردشگری سلامت، مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش و برنامه ریزی شود.

این مسوول ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت بیمارستان های دارای شرایط لازم مد نظر قرار گرفته اند که در این راستا موضوع هتلینگ آنها اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای پیشبرد برنامه های خود در این حوزه، بهره گیری از ظرفیت سفرا و رایزن های فرهنگی ایران در کشورهای خارجی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در صورت بهره گیری از این ظرفیت‌ها می توانیم از کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشور پاکستان بیمار پذیرش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha