۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85306935
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار کرمان: معدن مس زفتک ریگان فعال می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به تعلل به وجود آمده در روند بهره‌برداری از معدن مس زفتک ریگان گفت: این معدن به زودی تعیین تکلیف و فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امیر حسن زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از معدن مس زفتک در بخش رحمت آباد شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نتیجه بازدیدهای انجام شده افزود: این شهرستان معادن زیادی دارد لذا اکتشاف اولویت این شهرستان است و از صمت استان کرمان نیز خواسته شده که اکتشاف این منطقه تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: معادنی که در این منطقه پروانه اکتشاف، گواهی کشف یا بهره برداری دارند و فعالیتی نکردند، با توجه به ماده ۲۰ قانون معادن حتما باید بررسی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: پروانه معادنی که شرایط لازم را ندارند، تعلیق و این معادن وارد چرخه مزایده می‌شوند، تا سرمایه گذار بخش خصوصی به این معدن وارد شود که این بحث در سفر به ریگان مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین در سفر به شهرستان ریگان نگاه و توجه به نیروی دارای مهارت توصیه شد گفت: بر این اساس هر معدنی که در ریگان برنده مزایده شود، چه معدن مس زفتک باشد و یا معادن دیگر حتما باید پیش از آغاز کار، بحث مهارتی خود را پیگیری کنند، در این زمینه اهالی روستاهای اطراف در این دوره های آموزشی شرکت کنند تا با آغاز کار این معدن، از نیروهای ماهر هم استفاده شود.

حسن زاده یادآور شد: راهبرد استان کرمان اکتشاف، صنایع پایین دستی و مهارت است که این سه مورد در شهرستان ریگان به خصوص منطقه زفتک که کانی زایی را در این منطقه داریم، مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: بحث فعال سازی در تمامی معادن استان کرمان پیگیری می شود و درصورتی که شرکت ملی مس، ایمیدرو یا شرکت های خصوصی کوچک پروانه غیر فعالی دارند، باید همین برخورد با آنها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در بحث تشویق و غیر از آن باید براساس قانون معادن برخورد شود.

فرماندار ریگان نیز در این بازدید با اشاره به ذخایر معدنی مختلف شهرستان ریگان گفت: معدن مس زفتک سال ها بلاتکلیف مانده که با راه اندازی آن تحولی شگرف در منطقه ایجاد خواهد شد.

مراد آبیار افزود: تحول شهرستان ریگان با راه اندازی مس زفتک رقم خواهد خورد.

در این بازدید بخشدار مرکزی، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استان و فرمانده سپاه، بسیج عشایری و عشایر منطقه نیز حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، معدن مس زفتک ریگان به یک شرکت واگذار شده بود که این شرکت نتوانست به تعهدات خود در این معدن عمل کند لذا با حضور معاون استاندار کرمان در این شهرستان و بازدید از معدن مقرر شد که شرکت ها به فعال سازی آن ورود کنند.

شهرستان ریگان در فاصله ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha