شیلات گیلان ۱۴ هزار میلیارد ریال بسته اقتصادی آماده سرمایه‌گذاری دارد 

رشت- ایرنا- مدیر کل شیلات گیلان با بیان اینکه ۱۴ هزار میلیارد ریال بسته اقتصادی آماده سرمایه گذاری دارد، گفت: ارزش این بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه های توسعه دریامحور ۱۰ هزار میلیارد ریال و در زمینه توسعه آبزی پروری نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال است.  

به گزارش ایرنا، کوروش خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوزه توسعه دریامحور هفت بسته سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و در حوزه توسعه آبزی پروری نیز هفت بسته با اشتغال پیش بینی شده ۱۰۰ نفر است اما باید توجه داشت سرمایه گذاری در صنایع دریایی اشتغال بیشتری ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه افزایش تولید در واحد سطح برای ماهیان گرمآبی سرمایه گذاری در تولید آبزیان بصورت متراکم و نیمه متراکم در دستور کار است و در بخش ماهیان سردآبی نیز از سرمایه گذاری در سیستم های مداربسته‌ای که در تناژ بالا ماهی تولید کند، حمایت خواهیم کرد.

خلیلی با بیان اینکه در حوزه ماهیان خاویاری نیز سرمایه گذاری بصورت توسعه زمین‌پایه دریامحور خواهد بود، گفت: مشاور بطور همزمان ۲ مگا پروژه در این بخش در دست مطالعه دارد و باید پنج نقطه اتصال مناسب به دریا را در راستای تولید دریا محور برای ایجاد بندر شیلاتی در شرق و بندر مزرعه تولید ماهی در نوار ساحلی مشخص کند تا توسعه ماهیان دریایی را در بخش های پرورش، پرواربندی ماهیان و توسعه آبزی پروری دریایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال در حوزه ماهیان خاویاری و محصولات جنبی مانند گوشت ماهیان خاویاری آماده مصرف و محصولات سوپر مارکتی نیز یک واحد در دهه فجر بهره برداری می شود. یک واحد نیز در شهرستان آستانه اشرفیه به تولید رسیده است که در حوزه محصولات دودی سرد و گرم گوشت قزل آلا و ماهیان خاویاری فعالیت می کند.

این مسئول شیلاتی تصریح کرد: شیلات گیلان با اجرای این برنامه ها به دنبال دستیابی به بازار صادراتی تولیدات داخلی و اجرای سیاست های حاکمیتی آبزی مصرفی است تا علاوه بر جلب رضایت مصرف کننده داخلی تولیدات محصولات تن پاک از ماهیان گرمآبی را به چرخه سوپر مارکتی وارد کند.

وی در ادامه از حضور شیلات گیلان در نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزی پروری و صنایع وابسته از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران خبر داد.

خلیلی افزود: برای نخستین بار شیلات گیلان غرفه‌ای اختصاصی خود را به حضور شرکتهای خصوصی مانند واحدهای عمل آوری خاویار، تولیدکنندگان خوراک آبزیان و بسیاری از واحدهای کوچک تولید کننده و اتحادیه ها که توان مالی لازم جهت شرکت در این نمایشگاه ندارند، اختصاص می دهد.

وی عنوان کرد: این فضا در اختیار آنها قرار می گیرد تا محصولات، توانمندی ها و مباحث سرمایه گذاری در حوزه تولیدات شیلاتی استان را در آن عرضه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha