۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85306965
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۳ هزار آزمون کلرسنجی از شبکه آب آشامیدنی گلستان انجام شد

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در راستای پایش کیفیت شبکه توزیع آب شرب استان در ۲ ماهه گذشته ۱۲ هزار و ۴۴ آزمون کلرسنجی در استان انجام شد.

ابوالفضل رحیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: علاوه بر آن، ۱۲۱ هزار و ۴۶۰ مورد آزمون کلرسنجی در روستاهای تحت پوشش از شبکه با پراکنش و توزیع مکانی و زمانی مناسب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: تعداد بررسی سایر فاکتورها شامل آزمون‌های میکروبی، شیمیایی و سموم از منابع تولید، مخازن ذخیره، تصفیه خانه‌ها و شبکه توزیع در بخش شهری ۶۳۲ مورد و در بخش روستایی ۲ هزار و ۵۴۸ آزمون است.

رحیمی اظهار کرد: به منظور پایش و کنترل کیفیت آب، عملیات کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی از منابع، مخازن و شبکه توزیع به صورت روزانه انجام می‌شود.

همچنین اندازه‌گیری عوامل شیمیایی و ریز آلاینده به صورت ماهانه، فصلی و سالانه و طبق برنامه‌های زمانی اعلام شده توسط مراجع مربوطه در آزمایشگاه‌های مجهز شرکت آبفای گلستان صورت می‌گیرد.

به گفته وی علاوه بر این پایش ها، مراکز بهداشت نیز به صورت مستمر بر کیفیت آب نظارت دارند که ماحصل کلیه فعالیت‌ها، توزیع آب سالم و بهداشتی بر اساس آخرین استانداردهای جاری ملی و منطقه‌ای و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha