جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

بندرعباس - ایرنا - موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مهم‌ترین چالش فعلی کشور بوده، همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و این قانون به دستور استانداران در راس فعالیت‌ها قرار گرفته است که دبیر ستاد جوانی جمعیت نیز برای پیشبرد این هدف به استان هرمزگان سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این راستا شکیبا محبی‌تبار امروز چهارنشبه در سفر یک روزه خود به بندرعباس در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین نست تکریم خانواده تامین اجتماعی هرمزگان حضور یافت و همچنین با مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.

وی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان هرمزگان باتوجه به اینکه موضوع جمعیت و جوانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است،گفت: این امر یکی از موضوعات اصلی و مهم برنامه‌های دولت سیزدهم بوده که تاکنون نیز اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است.

جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

محبی‌تبار بیان کرد: موضوع جمعیت یکی از مسائلی است که کارکردن در آن بسیار سخت است و این موضوع تنها مختص کشور ما نبوده بلکه همه کشورهای جهان با آن روبرو هستند.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان که پیش از ما در این زمینه کارهایی انجام داده‌اند، نتوانستند نتیجه مطلوبی کسب نمایند و مجبور شدند مهاجرانی را از کشورهای دیگر بیاورند.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی در امور بانوان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به مسئله فرزندآوری توجه زیادی دارند ومسائل بیان شده از سوی ایشان به صورت هشدار دهنده می‌باشد که باید اقدامات لازم برای جوانی جمعیت انجام شود.

محبی‌تبار خاطرنشان کرد: آثار فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه جوانی جمعیت در طی سال‌های آینده خود را نشان می‌دهد به همین دلیل باید اقدامات موثری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ششمین نشست ستاد جوانی جمعیت کشور در سال‌جاری به زودی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این نشست گزارشی از عملکرد وزیران، مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف و استانداران ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد جوانی جمعیت کشور گفت: تاکنون اقدامات مختلف و خوبی در مرکز در زمینه جمعیت در این ستاد در کنار سایر قوا صورت گرفته و انجام شده‌است.

توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب به بانوان و فرزندآوری در هرمزگان

استاندار هرمزگان نیز در دیدار دبیر ستاد جوانی جمعیت کشور با وی گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف به هرمزگان و به ویژه جزایر این استان توجه دارند که یکی از این موارد، بانوان و فرزندآوری است.

مهدی دوستی با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌ها می‌شود، اظهارکرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، جمعیت حاضر در جزایر استان باید افزایش پیدا کنند اما برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت در این جزایر شده‌است که می‌طلبد راهکارهایی برای این محدودیت‌ها در نظر گرفته شود

وی بیان کرد: در استان هرمزگان به منظور کمک به زوج‌های جوان، مراکز درمان ناباروری راه‌اندازی شده‌است و به این زوج‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان برگزار شده‌است، خاطرنشان کرد: در استان گروه‌های جهادی و مردمی فعالیت دارند و یکی از خدمات درمانی که ارائه می‌کنند، خدمات ناباروری زوج‌ها می‌باشد.

وی عنوان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی به دلیل اینکه در ارتباط با بخش زیادی از مردم می‌باشد خدمات متنوعی به آن‌ها ارائه می‌کند و در زمینه ناباروری نیز این سازمان در استان خدمات ارائه می‌کند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: یکی از کارهایی که در استان با تلاش‌های استاندار هرمزگان انجام شده‌است، تشکیل قرارگاه مردم است.

غلامعباس مومنی افزود: گروه‌های جهادی که به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند خدمات درمانی مختلفی به مردم ارائه می‌کنند که یکی از این خدمات، خدمات درمانی به بانوان، ناباروری و غربالگری است.

مومنی بیان کرد: یکی از طرح‌های درمانی اجرا شده توسط سازمان تامین‌اجتماعی در استان، طرح هرمزگان سالم است که کارمندان ادارات را مورد غربالگری قرار می‌دهد و تاکنون ادارات مختلفی در استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ناباروری به دلیل هزینه‌های بالای این کار و نداشتن تمکن مالی برخی خانواده‌ها، بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

مومنی عنوان کرد: در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان در زمینه ناباروری، کارهایی انجام می‌شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نمی‌توانیم روند درمانی را کامل انجام دهیم.

وی ادامه‌داد: مراکز خصوصی درمان ناباروری در استان هرمزگان با مراکز تامین‌اجتماعی قرارداد ندارند و این امر باعث افزایش هزینه‌های زوجین می‌شود.

مومنی گفت: در زمینه ناباروری در قرارگاه مردم کارهای خوبی انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

توجه به مساله جمعیت در اولویت کشور باشد

جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در دیدار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با وی با اشاره به اینکه نهادهای حمایتی باید از روستاییان برای جوانی جمعیت حمایت کنند، گفت: رهبرمعظم انقلاب بارها در بیانات مختلف خود تاکید کردند کههمه ارکان نظام باید به سمتی گام بردارند که مسئله جمعیت به عنوان اولویت اصلی کشور شناخته شود و یک عزم همگانی برای مدیریت این موضوع در برهه تاریخی ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به اینکه شاخص‌های جمعیتی در شرق هرمزگان افق خوبی را برای استان هرمزگان نشان می‌دهد، عنوان کرد: جامعه روستایی و سنتی استان هرمزگان بیشتر مستعد فرزندآوری هستند به همین جهت توصیه می‌کنم حمایت از این اقشار و دیگر خانواده‌ها از طریق کمک‌های نهادهای حمایتی در دستورکار قرار گیرد.

وی، با اشاره به اهمیت پایدار کردن منابع حمایت‌های جمعیتی، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف جمعیت در جامعه می‌تواند به عنوان یک الگو برای تامین منابع حمایتی جهت رشد جمعیت شناخته شود.

امام جمعه بندرعباس، موضوع وقف را بسیار گسترده دانست و تصریح کرد: می‌توان دامنه حوزه وقف را به جوانی جمعیت را گسترش داد و اقدامات بزرگی در این زمینه را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در استان هرمزگان و سطح کشور نیاز است برای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت انجام شود، مجموعه دفتر نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان هرمزگان همراه و همکار خواهد بود و در این راستا سعی می‌کنیم دستگاه‌ها را همسو و همراه کنیم.

عبادی زاده، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت، تشریح کرد: سهم هر دستگاه و نهاد باید در تحقق هدف مشخص شود و نقش ویژه‌ای برای دستگاه‌های تخصصی و رسانه‌ها و مطبوعات که بسیارتاثیرگذار هستند، برای عملیاتی شدن این امر یک دبیرخانه تخصصی برای این قرار گاه دیده شود.

مشکلات بانوان شاغل تامین اجتماعی هرمزگان در تیررس دبیرجوانی جمعیت

جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

مدیرکل تامین‌ اجتماعی هرمزگان نیز در نشست تکریم خانواده در تامین‌اجتماعی هرمزگان که باحضور دبیر جوانی جمعیت و مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درامور بانوان برگزار شد، گفت: برای نخستین بار است که مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان در هرمزگان حضور پیدا کرده و مشکلات بانوان همکار در استان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عباس اکبری بیان کرد: باید از همکاران به‌ویژه بانوان شاغل تقدیر شود، چرا که در ساعاتی که باید در کنار خانواده باشند در اداره هستند و به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ نفر از کارکنان اداره‌کل تامین‌اجتماعی هرمزگان در ستاد و شعب را بانوان تشکیل می‌دهند که ۳۴ درصد جمعیت کارکنان این نهاد هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: کار کردن در سازمان تأمین‌اجتماعی برخلاف دیدگاهی که در بین عموم مردم وجود دارد، بسیار سخت است چرا که با طیف مختلفی از مردم در ارتباط هستیم.

اکبری بیان کرد: فعالیت در سازمان تامین‌اجتماعی نیازمند روحیه ایثار و جهاد است و اگر این روحیه در کارکنان این سازمان وجود نداشته باشد کارها به سرانجام نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: بانوان شاغل علاوه بر مسئولیتی که در خانه و تربیت فرزندان دارند، باید به وظایف سازمانی خود نیز عمل نمایند که این نشان‌دهنده سختی کار آن‌ها است.

اکبری با بیان اینکه نزدیک به ۵۲ درصد از جمعیت استان هرمزگان برابر با یک میلیون و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین‌ اجتماعی قرار دارند عنوان کرد: به دلیل اینکه طیف گسترده‌ای از جامعه تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارند، انتظارات از این سازمان بسیار بالاست و برخی از همکاران حتی تا پاسی از شب مشغول بکار هستند تا بتوانند خدمات را به جامعه هدف ارائه نمایند و این .

مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان ادامه‌داد: در حال حاضر بسیاری از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی به صورت غیرحضوری در دسترس جامعه هدف از جمله کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران قرار دارد و از مراجعه آنها به شعب کاسته شده‌است.

جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

غبارروبی گلزار شهدای گمنام بندرعباس، بازدید از مرکز ناباروری شهر بندرعباس، حضور در نشست شورای اداری استان هرمزگان، دیدار و گفت‌ وگو با گروه‌های مردمی و دیدار و گفت‌ وگو با فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از دیگر برنامه‌های دبیر ستاد جوانی جمعیت و مشاور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در سفر به بندرعباس است.

جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت برنامه‌های دولت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha