۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85307007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ مرکز رشد نوآوری و شتاب‌دهی در جهاد دانشگاهی فعال است

زنجان - ایرنا -رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: سه پارک علم‌ و فناوری و ۷۰ مرکز رشد نوآوری و شتاب‌دهی در جهاد دانشگاهی سراسر کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ابراهیمی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین جهاد دانشگاهی زنجان و پارک علم و فناوری استان، افزود:در جهاد دانشگاهی ۱۵۰ گروه پژوهشی در حال فعالیت هستند که در سال‌های گذشته موفق به تولید ده‌ها دانش فنی شده‌اند که بخشی از آنها تجاری‌سازی شده و به مرحله تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه توان جهاد دانشگاهی می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف نظام در بخش‌های مختلف کمک‌ حال باشد، افزود: جهاد دانشگاهی شبکه وسیعی در همه استان‌ها دارد و چند هزار محقق و فناور با این نهاد انقلابی همکاری دارند که این موضوع، ظرفیت بالایی را برای فعالیت در حوزه‌های مختلف به‌وجود آورده است.

ابراهیمی گفت: طبق توافق‌ها به‌زودی مسؤولیت احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد به جهاد دانشگاهی محول خواهد شد که در استان زنجان نیز توانایی‌های لازم در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: در جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز مرکز نوآوری و مرکز شتاب‌دهی فعال بوده و با تلاش‌های انجام‌شده مرکز تجاری‌سازی نیز در جهاد دانشگاهی فعال شده است.

ابراهیمی به ضرورت توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی به این حوزه نیز وارد شده و در این بخش، خود را محدود به درون جهاد نکرده و آماده کمک به همه، با رویکرد فناورانه است.

وی به برنامه‌های جهاد دانشگاهی در بخش اشتغال خرد خانگی نیز اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی تجارب خوبی در این زمینه دارد و آمادگی خود را در استان برای کمک در این حوزه اعلام می‌کند.

جهاد دانشگاهی با مهارت‌آموزی زمینه ورود افراد به بازار کار را فراهم کند

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این مراسم، گفت: ظرفیت استان در بخش اشتغال و ارائه تسهیلات برای مشاغل خرد، کم نیست و جهاد دانشگاهی می‌تواند با مهارت‌آموزی به افراد متقاضی برای ورود قوی به بازار، کمک‌ کند و ما در استان، آماده هماهنگی در این حوزه هستیم.

حسین محمدی گفت: جامعه هدف برای این کار ۱۰ هزار نفر بوده و ۲۰ هزار میلیارد ریال برای این آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در این استان با توجه به هدف‌گذاری صادراتی، با چالش‌هایی مواجهیم که با توان موجود در جهاد دانشگاهی می‌توانیم از توان این نهاد انقلابی بهره لازم را ببریم که یکی از اصلی‌ترین پارامترها بحث آموزش است.

جهاد دانشگاهی آماده راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال زنان است

سرپرست جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این مراسم، به ظرفیت این نهاد انقلابی در حوزه اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان اشاره کرد و گفت: طرحی در این رابطه تهیه کرده‌ایم و با همکاری مسؤولان استانی می‌توانیم اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

طاهر یوسفی‌امیری اضافه کرد: در جهاد دانشگاهی برای ادامه کار، به پویایی و اجرای طرح‌های نو نیاز است و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف، نوآورانه پیش برویم.

وی بیان کرد: دو ایده ساخت پردیس تخصصی پارک‌های علم و فناوری با مشارکت پارک‌های استان و راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان از سوی جهاد دانشگاهی زنجان ارائه شده است و امیدواریم با همکاری بین‌ بخشی بتوانیم در این حوزه‌ها وارد شویم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه پارک علم و فناوری مکانی برای ظهور و بروز ایده‌ها و شکل‌گیری هسته‌ها و شرکت‌ها و کمک به توسعه استان است، اظهار کرد: در پارک‌ها نیروی انسانی جوان و خلاق به شکل جهادی کار می‌کنند تا به اهداف خود در راستای پیشرفت و توسعه دست یابد.

عباس‌علی زمانی نبودن ارتباط منطقی و کارآمد بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: تأسیس پارک‌های علم و فناوری برای پر کردن این شکاف است و می‌توان از این ظرفیت برای برطرف کردن چالش‌ها و نیازهای صنایع بهره گرفت.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه مشترک بین جهاد دانشگاهی استان زنجان و پارک علم و فناوری استان برای توسعه همکاری ها امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha