۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبر: 85307068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴۰ میلیون ریال ارز قاچاق در قصرشیرین کشف شد

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبر: 85307068
۵۴۰ میلیون ریال ارز قاچاق در قصرشیرین کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- ماموران انتظامی قصرشیرین در عملیاتی موفق به کشف ۵۴۰ میلیون ریال ارز قاچاق شامل ۳۰۰ دلار آمریکا و یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۰ دینار عراق شدند.  

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ماموران انتظامی قصرشیرین حین اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

بر اساس این گزارش، در بازرسی از خودرو توقیفی ۱۵۴ قطعه ارز شامل یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۰ دینار عراقی و ۳۰۰ دلار آمریکا جمعا به ارزش ۵۴۰ میلیون ریال کشف شد.

در این راستا یک نفر دستگیر و برای بازجویی های تکمیلی تحویل پلیس آگاهی شد.

کشف و توقیف حدود ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از کشف پنج هزار و ۷۰۶ لیتر انواع سوخت و فرآورده های نفتی قاچاق در شهرستان قصرشیرین به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «جلیل سلطانی» افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه حین گشت زنی حوالی گمرک پرویزخان در قصرشیرین موفق به شناسایی ۱۱ دستگاه خودرو و کامیون حامل سوخت قاچاق شدند.

وی اظهار کرد:در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، در مجموع پنج هزار و ۷۰۶ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه همچنین از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و معرفی آن ها به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

به گزارش ایرنا، با اجرای اخیر طرح مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان قصرشیرین ۸۵ هزار و ۵۶۰ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف و ۴۰ نفر از قاچاقچیان و عاملان خرید و فروش دستگیر شدند که ۱۱ نفر از این افراد سرشبکه بودند.

از ابتدای امسال تاکنون با اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه از قاچاقچیان سوخت ۴۲۴ هزار و ۵۴۵ لیتر انواع سوخت قاچاق در شهرستان قصرشیرین کشف و توقیف شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲مرز انجام می شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha