۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 85307124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش کشتی فرنگی در روز میزبانی خوب خوزستانی‌ها

اهواز- ایرنا- بیست‌وسومین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی خلاف سال‌های گذشته با قهرمانی نماینده خوزستان به پایان رسید.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور امروز در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد.

در مسابقات بعد از ظهر، خلاف صبح و مسابقات رده‌بندی، تماشاگران بیشتری در سالن بوستان شهر اهواز حضور یافتند. برخی از مسئولان استان خوزستان از جمله استاندار خوزستان و همچنین سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و حمید بنی تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با حضور در سالن بوستان از نزدیک دیدار فینال را تماشا کردند.

برخی از تماشاگران حاضر در سالن به دلیل حضور تعدادی از فرنگی‌کاران ایذه‌ای از جمله ایمان محمدی و اهورا بویری با لباس سنتی بختیاری حضور داشتند.

سالن گیت بوستان اهواز با شیوه بسیار زیبا و براساس استاندارد اتحادیه جهانی کشتی نورپردازی و آماده شده بود. برای این مسابقات یک تشک پهن شده بود.

از دیگر نکات جالب این دوره از لیگ کشتی فرنگی حضور نداشتن کشتی‌گیران خارجی در ترکیب ۴ تیم حاضر در مرحله نهایی بود در حالی که در فینال لیگ کشتی آزاد که روز جمعه در تهران برگزار می‌شود ۲ تیم مدعی اقدام به جذب ۵ آزادکار روسی کرده‌اند.

حضور سعید عبدولی به عنوان نخستین مدال‌آور المپیکی خوزستان (برنز المپیک ریو) و دارنده طلا جهان در کسوت مربی تیم گروه ملی فولاد از نکات جالب توجه مسابقات بود.

مراسم معارفه داوران، پیشکسوتان و نفرات ۲ تیم فینالیست به شکوه و هیجان خاصی برگزار شد و تماشاگران، کشتی‌گیران خوزستانی را با شیوه دلنواز مختص شهرهای جنوبی و با سازهای مخصوص تشویق کردند.

مهدی محمدی عضو سابق تیم ملی فرنگی و عضو کادرفنی تیم دانشگاه آزاد که در مبارزه نیمه نهایی صبح نسبت به رای‌های اعلام شده به داوران معترض شده بود، پیش از آغاز کشتی‌های نوبت عصر با حضور در کنار داوران به دلجویی از آنها پرداخت. ماموران نادو در سالن محل برگزاری مرحله پایانی لیگ برتر کشتی فرنگی حضور داشتند و از کشتی‌گیران خواسته شد پس از پایانی مبارزه‌ سالن را ترک نکنند تا اگر در لیست نادو برای نمونه‌گیری دوپینگ بودند به محل مورد نظر مراجعه کنند.

در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها امیر قاسمی منجزی فرنگی‌کار مسجد سلیمانی سابق تیم ملی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. وی که در ترکیب تیم گروه ملی فولاد ایران بود در آخرین مبارزه دنیای قهرمانی خود مرتضی الغوثی از نفت و گاز زاگرس را با نتیجه ۶ بر ۳ شکست داد. بعد از پایان این مبارزه او با آویختن کفش‌ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

قاسمی منجزی فرنگی‌کار با اخلاق تیم ملی ۲ طلای قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۶ بانکوک و ۲۰۱۹ شی‌آن چین را در کارنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha