نخست وزیر ژاپن با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند

تهران - ایرنا - نخست‌وزیر ژاپن در حاشیه کنفرانس سازمان ملل متحد و در بحبوحه حمله رژیم صهیونیستی به غزه با رئیس‌ این رژیم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، منابع دولتی در توکیو گفته‌اند فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن قرار است روز یکم دسامبر(۱۰ آذر) در حاشیه کنفرانس سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی و در بحبوحه جنگ غزه با آیزاک هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کند.

بعید است فومیو کیشیدا در سفر خود به امارات متحده عربی از سرزمین‌های اشغالی دیدن کند.

انتظار می‌رود فومیو کیشیدا در گفت و گوهای خود از هرتزوگ بخواهد تا تنش را در اطراف نوار غزه کاهش دهد و با این کار تمایل ژاپن را برای بهبود وضعیت خاورمیانه نشان دهد.

ژاپن که از نظر منابع به خصوص نفت خام بسیار وابسته است، به شکلی سنتی «دیپلماسی متعادل» را میان اسرائیل و کشورهای مسلمان خاورمیانه در پیش گرفته است.

گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه فومیو کیشیدا ممکن است در سفر خود به امارات متحده عربی از سرزمین‌های اشغالی دیدن کند. با این حال، هیروکازو ماتسونو دبیر ارشد کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت که نخست وزیر این کشور «هیچ برنامه‌ای» برای سفر به اسرائیل ندارد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت: فومیو کیشیدا قرار است روز پنجشنبه به دبی سفر کند تا در کنفرانس دو روزه سازمان ملل شرکت کند.

فومیو کیشیدا روز چهارشنبه در جلسه پارلمان ژاپن گفت که می خواهد از شرکت کنندگان اجلاس سازمان ملل درخواست کند تا برای تحقق اهداف تعیین شده در «توافقنامه پاریس ۲۰۱۵» بیشتر تلاش کنند. این در حالی است که ژاپن در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ به عدم استفاده از کربن دست یابد.

توافقنامه پاریس چارچوبی را برای جلوگیری از خطرناک‌ترین تأثیرات تغییرات اقلیمی معین می‌کند. این کار با محدود کردن گرمایش زمین به «خیلی کمتر از» ۲ درجه سانتیگراد و ترجیحاً ۱.۵ درجه سانتیگراد میسر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha