۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85307174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ شرکت تولیدی گیلان گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده دریافت کردند

رشت- ایرنا- ۶ شرکت تولیدی استان گیلان در هفتمین دوره اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان استان این گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،استاندار گیلان در هفتمین دوره اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده هم در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی نظام و دولت مردمی سیزدهم در حمایت از تولید داخلی و کیفیت بخشی به تولیدات کشاورزی و صنعتی و هم در حمایت از مصرف کنندگان و افزایش میزان تولید می تواند اثرگذار باشد.

اسدالله عباسی با بیان اینکه انجمن حقوق مصرف کنندگان ضمن نظارتب ر عملکرد تولید کنندگان، در راستای تامین انتظارات مردم و مردمی کردن اقتصاد حرکت می‌کند، گفت: تلاش داریم با ایجاد رقابت بین تولید کنندگان مصرف را واقعی کنیم تا با برنامه ریزی درست تولید کننده دچار خسارت نشود میزان‌مصرف اصلاح شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سرانه مصرف برنج و چای استان گیلان را اصلاح کنند، خاطرنشان کرد: با اتصال درست حلقه‌های زنجیره بهره وری و ارزش، تولید کننده را دلگرم به تولید و امنیت غذایی استاندارد سازی کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر تولید کنندگان موانعی در سیستم بانکی و سرمایه در گردش در مسیر حرکت خود دارند به ما اعلام کنند تا در جلسات رفع موانع تولید این مشکلات را مطرح کنیم و با استفاده از تسهیلات مختلف کمک لازم به آنها انجام شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم در این مراسم اظهار کرد: استان گیلان از استان‌های پیشتاز در اجرای سیاست‌های حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

حسین فرهیدزاده بر فرهنگ‌سازی در حمایت از مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق و رفاه مصرف کننده و مردم از موارد مورد تاکید دولت و حاکمیت است و تسهیل‌گرانی که در این بخش به دولت کمک می‌کنند تولید کنندگان هستند.

وی با بیان اینکه با رشد تولید می‌توان تورم را مهار و در مراحل بعد با ایجاد ثروت و رفاه، حقوق مصرف کننده را رعایت کرد، افزود: باید با یاری یکدیگر فضا را مدیریت کرده و با فرهنگ سازی و ایجاد ثروت فرهنگ حقوق مصرف کننده را نهادینه کنیم.

فرهید زاده در مورد این همایش نیز گفت: برای واحدهای تولیدی بسیار ارزشمند است که گواهینامه را از دست مصرف کننده دریافت کنند. ما نیز در این سازمان وظیفه داریم در تبادلات تولید کنندگان و مصرف کنندگان و معادلاتی که در عرضه و تقاضا وجود دارد اصطکاک‌های بوجود آمده را برطرف کرده و با روش های علمی احقاق حق کنیم.

وی وظیفه این سازمان را نظارت و پیگیری با توجه به آینده نگری و آینده پژوهی در مورد کالاهای اساسی و سایر کالاهای اعلام کرد و افزود: گزارشات مربوطه به مقامات ارشد گزارش می‌شود و در صورت لزوم سازمان خود در این بخش‌ها ورود می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع موانع تولید را از دیگر وظایف این سازمان اعلام کرد و افزود: رعایت حقوق مصرف کننده برای ما مساله حاشیه ای نیست با ورود در مباحث مختلف امیدواریم اثر بخشی لازم را داشته باشیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این مراسم با ارایه آمار هشت ماهه سال جاری گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از ۶۸ هزار و ۴۳۷ واحد اقتصادی بازرسی انجام شدکه منجر به کشف هشت هزار و ۴۱۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از بیست هزار میلیارد ریال شده است.

تیمور پورحیدری عمده تخلفات انجام شده را عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورت حساب عدم، درج قیمت پایه اصلی، تقلب و کم فروشی از عمده ترین موارد تخلف در استان ذکر کرد.

وی ادامه داد: طی هشت ماهه گذشته در حوزه نظارت بر مشاورین املاکنیز از هشت هزار و ۴۵۷ بازرسی انجام شده هزار و ۳۴ مورد متخلف به ارزش ۳۸۶ میلیارد ریال و در حوزه نظارت بر حوزه لاستیک خودرو نیز از ۳۵۲ مورد بازرسی ۴۷ مورد تخلف به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال گزارش شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اضافه کرد: در حوزه نظارت بر کالاهای کشاورزی نیز در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اجرای گشت مشترک با سازمان جهاد کشاورزی چهار هزار و ۲۹۶ بازرسی انجام شد که ۴۲۶ مورد تخلف به ۴۰۶ میلیارد ریال گزارش شدو در نظارت بر حوزه آرد و نان نیز ۱۱ هزار و ۵۴۸ مورد بازرسی ۲ هزار و ۴۹۷ متخلف بیش از ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

پورحیدری گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز در هشت ماه گذشته ۶ هزار و ۲۳۹ واحد اقتصادی بازرسی شدند که منجر به کشف ۲۷۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از شش هزار میلیارد شده است.

در پایان این مراسم شرکت‌های دستکش گیلان، سبحان آنکولوژی، کاسپین تامین، سیمان خزر، جهان ارتباط شمال و نوشینه ساغر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha