۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85307214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشاور رئیس جمهور: ایران در دفاع از مظلوم شیعه و سنی نمی‌شناسد

گنبدکاووس - ایرنا - مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم، شیعه و سنی نمی‌شناسد و این را در حمایت چند دهه‌ای خود از مردم غزه و فلسطین نشان داده است.

به گزارش خرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاج ابوالقاسم» چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت حجت الاسلام شیخ «علی اکبر ابراهیمی» موسس حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس و هفتمین سالگرد تدفین شهید خوشنام در این مدرسه دینی، با اشاره به تلاش هدفمند دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در امت اسلامی، تصریح کرد: امروز علمای شیعه و اهل سنت برای مقابله با این توطئه بایستی از اختلاف پرهیز و عامل به وحدت و انسجام در جامعه باشند.

وی تصریح کرد: اگر حرکت و مرکب عالم دینی عامل وحدت و انسجام در جامعه باشد به فرموده نبی مکرم اسلام (ص)، ارزش آن از خون شهید موثرتر است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به نهضت امام خمینی (ره) و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، گفت: در سایه حرکت این عالم ربانی، فرزندان این سرزمین جان خود را برای حفظ اسلام در مقابله با دشمنان نثار کردند و سردارانی زیادی از جمله حاج قاسم سلیمانی پرورش یافتند که جبهه مقاومت اسلامی به واسطه تلاش این سردار بزرگ سپاه اسلام در منطقه شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم افزود: امروز رهبر معظم انقلاب نیز شیعه و اهل سنت را در برابر دشمن مشترک بسیج کرده به دنیای اسلام اثبات کرد که جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم، شیعه و سنی نمی‌شناسد و این را در حمایت چند دهه‌ای خود از مردم غزه و فلسطین که بیشتر اهل سنت هستند، نشان داده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی که چند دهه قبل و ظرف یک هفته چند قدرت بزرگ اسلامی را شکست داده بود اما امروز با وجود افزایش قدرت، امکانات و تجهیزات نظامی نسبت به گذشته، در مبارزه با یک گروه کوچک اسلامی (حماس) پس از ۲ ماه جنگ، به غلط کردن افتاده است.

وی افزود: امروز همه مردم جهان فهمیدند که رژیم آدمکش صهیونیستی محکوم به شکست قطعی است و این قدرت مقاومت را حرکت و مرکب یک عالم دینی رقم زد که ارزش کار او برتر از خون شهیدان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با گرامیداشت یاد و خاطره شیخ علی اکبر ابراهیمی موسس حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس و نیز شهید خوشنام تدفین شده در این مدرسه دینی، یادآور شد: زحمات و تلاشهای این عالم دینی چه در هدایت حرکت‌های انقلابی مردم علیه رژیم طاغوت و چه در بسیج نیروها جهت اعزام به جبهه‌ها قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ علی اکبر ابراهیمی متولد ۱۳۱۲ و از علمای بزرگ منطقه گنبدکاووس و از مبارزان پیروزی انقلاب در این منطقه بود که درسال ۱۳۵۳ مدرسه علمیه منتظریه و مکتب الزهرا (س) این شهر را تاسیس کرد.

وی نخستین مسوول اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس و نماینده امام خمینی (ره) در جهاد سازندگی این شهرستان بود و نقش مهمی در اعزام نیروهای بسیجی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین پدر روحانی شهید عبدالرضا ابراهیمی است و هم اکنون فرزندان آن مرحوم که بیشتر در کسوت روحانی هستند، در مدرسه علمیه به یادگار مانده از پدر خویش مشغول تحصیل و تدریس علوم دینی هستند

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha