اختصاص ۵۳ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات این استان در دولت سیزدهم گفت: امسال ۵۳ هزار میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیر شاهینی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات این استان ۱۳۵ هزار میلیارد ریال است که در حوزه‌های مختلف راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش ، پروژه‌های آب و بخش فرهنگ توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی و اولویت بندی تخصیص اعتبارات بر اساس شاخص توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده تقسیم خواهد شد.

شاهینی یکی از مشکلات اصلی این استان را عدم توسعه راه های ارتباطی دانست و تصریح کرد: ۵۳ هزار میلیارد ریال از بودجه استان به توسعه راه‌های ارتباطی تخصیص داده شده است.

وی سرمایه پذیری در کهگیلویه و بویراحمد را بسیار ضعیف دانست و اضافه کرد: این در حالی است که حضور سرمایه گذاران نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان خواهد داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه توسعه زیرساخت ها را از اولویت‌های محوری این نهاد در تخصیص اعتبارات دانست و گفت: هیچ پروژه جدیدی نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف شود و باید تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار فرمانداران باشد.

شاهینی اظهارکرد: این استان دارای سرمایه انسانی توانمندی در حوزه‌های مختلف است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

اختصاص ۵۳ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد اگرچه منطقه ای زرخیر با ظرفیت های متنوع و داشته های فراوان است اما به دلیل مشکلات عمیق و انباشت شده از گذشته همواره با واژه نامانوس محرومیت عجین بوده که ظرف ۲ سال گذشته و برغم شرایط سخت اقتصادی در سایه نگاه‌های ویژه دولتمردان سیزدهم به مسیر اصلی توسعه هدفمند بازگشته است.

طرح های عمرانی و اقتصادی بزرگ شامل جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت، کارخانه پتروشیمی و سد چمشیر گچساران و همچنین کارخانه قند یاسوج که پس از ۲۰تا۳۰سال انتظار با تلاش های بی وقفه مسوولان در سفر رئیس جمهور تکمیل، احیا و به بهره برداری رسیدند و همین امر حاکی از رویکرد متوازن دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای داده است.

این خطه با یک درصد خاک و جمعیت کشور بیش از ۱۰درصد روان آبهای ایران را دارد، حتی یک مترمربع خاک شور ندارد، پوشیده از انبوه جنگل های بلوط ، به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید، کریدور شامل به جنوب کشور است و طبیعت بکر و سحرانگیزش شکوه و شوکت آفرینش می سراید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha