قشم با اِلمان های نوری زیباسازی شد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبر: 85307385
قشم با اِلمان های نوری زیباسازی شد

قشم - ایرنا - مدیر خدمات شهری شهرداری قشم گفت: به منظور استقبال از گردشگران داخلی و خارجی ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، سه نقطه از شهر قشم با نصب اِلمان های نوری متنوع "قاصدک" زیباسازی شد.

محمد امین صالحی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اِلمان ها در حاشیه میدان شهید سردار سلیمانی، حد فاصل میدان جهاد تا پاسداران و بلوار شهید رجایی شهر قشم در راستای هویت بخشی، ساماندهی و زیبا سازی فضای بصری سطح این شهر جانمایی و نصب شدند.

وی ادامه داد: این اِلمان های نوری به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در راستای زیباسازی محیط شهری و آماده سازی قشم برای استقبال از گردشگران تهیه و نصب شده است.

مدیر خدمات شهری شهرداری قشم توضیح داد: نصب اِلمان های موضوعی، مناسبتی و فضا سازی محیطی در مناسبت های مختلف یکی از برنامه های کلیدی واحد خدمات شهری شهرداری قشم است.

به گزارش ایرنا، اِلمان ها یا نماد شهری زیر مجموعه ای از مبلمان شهری است که بخش قابل توجهی از طراحی شهری را به خود اختصاص می دهد.

در طراحی نمادها خلاقیت حرف اول را می زند و ویژگی های خاص و منحصر به فرد یک اِلمان ها می تواند نمادی برای یک شهر یا کشور باشد و تا مدت ها در خاطر رهگذران باقی بماند.

نماد شهری تلفیقی از علم هنر، معماری و ریاضیات است و طراحان با آگاهی به این علوم توانسته اند طرح‌های شگفت انگیزی را طراحی کرده و به مرحله اجرا برسانند.

نمادهای شهری یکی از مهمترین و محبوبترین اجزای مبلمان شهری در دنیا به شمار می رود، زیرا با بهره گیری از تاریخ و فرهنگ یک ملت، نشانگر هویت کشور و معرفی کننده فرهنگ یک ملت است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha