وزیر جهادکشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان پیشوا بازدید کرد

پیشوا - ایرنا - محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی برای بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان و بررسی موضوعات و همچنین دیدار و گفت وگو با فعالان این بخش وارد شهرستان پیشوا در حنوب شرق تهران شد.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه بازدید خود را به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان از بخش کشاورزی شهرستان پیشوا با حضور در کارخانه شمه شیر و کشت و صنعت صفاری به عنوان اولین زنجیره شیر خام کشور آغار کرد.

شرکت شمه شیر ظرفیت دریافت روزانه یکهزار و ۲۰۰ تن و سالانه ۴۰۰ هزار تن شیرخام دارد، این واحد تولیدی سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک پرچرب، ۲۶ هزار تن شیرخشک کم‌چرب، هفت هزار و ۵۰۰ تن کره پاستوریزه، هشت هزار و ۱۰۰ تن خامه، سه هزار تن شیر تغلیظ شده و ۷۰۰ تن پودر آب پنیر تولید می‌کند.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی شامل یکهزار و ۳۵۰ میلیاردریال تسهیلات اعطا شده از سوی بانک کشاورزی و ۲ هزار و ۲۵۰ میلیاردریال آورده سهامداران در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار و ۷۶۰ مترمربع احداث شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید خود از پروژه های بخش کشاورزی استان تهران از کشتارگاه ترشیزی واقع در قمی آباد شهرستان ری بازدید کرد و در جریان روند احداث این کشتارگاه قرار گرفت.

این واحد کشتارگاهی با مساحتی بالغ بر ۹ هکتار و سطح زیربنا ۲هکتار، امکان کشتار دام سبک و سنگین تا بسته بندی آلایش دام را با ظرفیتی بالع بر ۴۳هزارتن را داراست. این واحد همچین مجهز به سردخانه زیرصفر و بالای صفر با ظرفیت هفت هزار تن در سال و عمل آوری و بسته بندی گوشت است که با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال تکمیل برای بهره برداری است.

شهرک صنعتی پیشوا به دلیل مجاورت با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، محور ترانزیتی شرق کشور و دسترسی به محور قم – گرمسار و چرمشهر – آبیک از ظرفیت‌های مناسبی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha