۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85307398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اسامه حمدان: هدف دستیابی به راهکار فراگیر است

تهران- ایرنا- یکی از رهبران حماس اعلام کرد: هدف فقط مبادله اسیران نیست بلکه اجازه دادن به میانجی‌گران به منظور دست یابی به راهکار فراگیر است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از المیادین، «اسامه حمدان» از رهبران حماس اعلام کرد: تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در طول شب با همان شروط قبلی ادامه داشت.تمدید آتش بس به شرط آزادی ۱۰ اسیر اسرائیلی در ازای ۳۰ اسیر فلسطینی انجام شد. تمدید آتش بس شامل تداوم ارسال کمکها و توقف پرواز هواپیماها بر فراز غزه است.

اسامه حمدان بیان کرد: تلاش‌هایی برای تضمین تداوم آتش بس به منظور دست یابی به آتش بس دائمی در جریان است.

وی اعلام کرد: هدف اساسی ما توقف کامل جنگ و شروع بازسازی است. هدف فقط مبادله اسیران نیست بلکه اجازه دادن به میانجی گران به منظور دست یابی به راهکار فراگیر است.

اسامه حمدان تاکید کرد: هر گونه تمدید آتش بس طبق شروط قبلی خواهد بود.

از سوی دیگر منابع عبری اعلام کردند که تل آویو فهرستی را بیست دقیقه قبل دریافت کرده و از این رو آتش بس یک روز دیگر هم تمدید خواهد شد.

دفتر نتانیاهو هم اعلام کرد: اسرائیل فهرست اسامی اسیران را طبق مفاد توافق دریافت کرده و از این رو آتش بس ادامه دار خواهد بود.

پیش از این هم قطر از دست یابی طرفین به توافق برای تمدید آتش بس به مدت یک روز بیشتر خبر داد.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درباره تمدید آتش بس انشانی در غزه برای یک روز بیشتر( روز پنجشنبه) با همان شروط قبلی موافقت کردند.

وی افزود: این شروط همان شروط قبلی است و شامل ورود کمک‌های بشردوستانه و آتش بس در چارچوب میانجی‌گری‌های قطر با مصر و آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان کرد: تلاش‌ها گسترده با هدف دست یابی به آتش بس دائمی در غزه جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha