۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85307432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز «نفس» در دلفان راه اندازی شد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85307432
مرکز «نفس» در دلفان راه اندازی شد

خرم آباد - ایرنا - مرکز نفس به منظور پیشگیری از سقط جنین روز پنجشنبه در شهرستان دلفان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان در آئین شروع بکار این مرکز گفت: براساس آمار تخمینی ۹۵ درصد سقط جنین در کشور عمدی و مابقی سقط های صورت گرفته غیر ارادی، ژنتیکی، پزشکی و حادثه ای است.

یوسف رضا جهانی با بیان اینکه سقط عمدی جنین گرفتن جان یک انسان است، افزود: این حادثه غم انگیزترین نوع سلب حیات و پایانی بر یک آغاز است که خلاف آشکار قوانین، مقررات و شرع مقدس و در تمام مکاتب وجدان بشری مذموم می باشد.

وی بیان کرد: مجموعه نفس یک مرکز تخصصی است که با مشارکت ماماها و روانپزشکان در کنار خانواده ها قرار دارد و پیشگیری و آگاهی‌ بخشی به عموم مردم در زمینه‌ خطرات و مشکلات ناشی از سقط جنین از وظایف آنهاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان اظهار داشت: این مرکز مردم‌ نهاد با شناسایی و ارتباط موثر با مادران بارداری که به دلایل و معضلات مختلفِ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط جنین دارند، از طریق کارشناسان مجرب و متعهد با آنان ارتباط برقرار می کند تا از سقط جنین پیشگیری شود.

جهانی ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادهایی چون کمیته امداد، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت (ره) و دیگر موسسات خیریه حمایت های مالی از خانواده های دچار مشکلات اقتصادی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha