۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85307449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح نشانه گذاری گوشت قرمز در قصابی های سلسله اجرا شد

خرم آباد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سلسله گفت: طرح نشانه گذاری (لیبل گذاری) با هدف نظارت بر توزیع گوشت قرمز و جلوگیری از برخی سودجویی ها در این شهرستان اجرا شد.

مهرداد دولتشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۵ واحد قصابی در سطح شهرستان سلسله وجود دارد که با اجرای این طرح از تخلفات احتمالی در این واحدها و ورود لاشه‌های غیر بهداشتی به مراکز پیشگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از خرید هرگونه گوشت بدون لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کنند افزود: مشخص کردن و نشانه گذاری جنسیت لاشه‌های دام پس از کشتار با درج لیبل‌ آبی برای دام های نر و نشان زرد برای دام‌های ماده انجام شده است.

دولتشاه ادامه داد: همچنین در لیبل‌ها علاوه بر جنسیت، گونه و سن دام، مشخصات کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ مصرف و شرایط نگهداری همچنین عباراتی شامل گوسفند، بز، بره، بزغاله، گاو یا گوساله برای امکان خرید بهتر شهروندان درج شده است.

به گفته رییس دامپزشکی سلسله تاریخ مصرف گوشت برای دام سبک (گوسفند و بز) سه روز و برای دام سنگین ( گاو و گوساله) پنج روز تعیین شده است و از شهروندان درخواست می شود از خرید گوشت از قبل چرخ‌ شده در قصابی ها خودداری نمایند.

دولتشاه با بیان اینکه عرضه گوشت منجمد در قصابی ها ممنوع است افزود: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان و از طریق شماره تلفن ۳۲۵۲۳۷۰۰ اطلاع دهند.

بیش از پنج هزار راس دام سنگین و حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک در سلسله وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha