۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85307495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۹ شعبه اخذ رای در خراسان‌شمالی پیش بینی شد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85307495
۹۰۹ شعبه اخذ رای در خراسان‌شمالی پیش بینی شد

بجنورد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تاکنون ۹۰۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده که در روزهای آینده تعداد دقیق این شعب با همکاری هیات هایی اجرایی نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، روح الله حسین پور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و هم اندیشی تشریح قوانین انتخابات در بجنورد اظهار کرد: براساس پیش بینی ها حدود ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان هستند.

وی افزود: عوامل اجرایی انتخابات شامل نیروهای امنیتی، بازرسی، نظارت و اعضای هیات های اجرایی است که از مدتها قبل مقدمات برگزاری انتخابات یازدهم اسفند ماه را فراهم می‌کنند.

حسین پور با اشاره به مزایای قانون جدید انتخابات، گفت: در این قانون تاکید شده است باید بسترهای استفاده عادلانه از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها فراهم شود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: همچنین اگر اهانت و تخریبی از سوی طرفداران و ستاد های فضای مجازی نامزدهای انتخاباتی انجام شود در قانون مجازات آن به صورت دقیق مشخص شده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار براساس قانون‌، هرگونه هزینه‌های مالی نامزدهای انتخابات و هواداران نامزدها در تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات شفاف سازی و ساماندهی می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی یادآور شد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها، هزینه‌ها شامل دایرکردن محل ستاد، تبلیغات مجاز، برپایی تجمعات عمومی و حق الزحمه عوامل ستاد تبلیغاتی است.

به گزارش ایرنا، پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی، صلاحیت ۱۴۰ نفر از داوطلبان در استان تایید شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha