استاندارد قصرشیرین بیش از ۱۰ هزار نمونه گیری سوختی انجام داده است

قصرشیرین - ایرنا - مسوول معاونت استاندارد شهرستان های غربی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴ مورد نمونه برداری از مواد سوختی عبوری (ترانزیت) توسط این معاونت انجام شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، « آذرخش جوادی » در نشستی در محل پایانه مرزی پرویزخان، افزود: ادارات و متولیان مرز متشکل از گمرک، استاندارد و پایانه ملزم بودند تا ساز و کاری ایجاد کنند که بر اساس دستورالعمل های مربوط نمونه گیری از مواد سوختی ترانزیت را در دستور کار قرار دهند که این امر از هفتم فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد سهم ترانزیت انجام شده با عراق سهم استان کرمانشاه است و این اهمیت نمونه برداری را بیشتر می کند که همین امر بر این شد تا نمونه گیری مواد سوختی که تا پیش از امسال در استان ما سابقه نداشت انجام شود.

مسوول معاونت استاندارد غرب کرمانشاه گفت: محموله های ترانزیتی بر اساس قوانین و دستورالعمل های خاص از کشور ما در حال ترانزیت است که این مجموله ها را بیشتر مازوت، نفتا و قیر تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما برای نمونه گیری بحث آزمایشگاه جهت انجام نمونه برداری و پاسخ در بازه زمانی ۷۲ ساعته است، افزود: از این رو علاوه بر استفاده از ظرفیت هشت تا ۱۰ آزمایشگاه در سراسر کشور کار نمونه برداری توسط ۲آزمایشگاه در سطح شهرستان و امکانات اداره کل آزمایشگاهی در استاندارد قصرشیرین نیز بکار گیری شده و این در حالی است که استان کرمانشاه تا چند ماه پیش حتی یک آزمایشگاه در بحث نمونه های نفتی نداشت و اکنون تنها ۲ آزمایشگاه در شهرستان قصرشیرین دارد.

جوادی گفت: شرکت نمونه بردار شرکت بین المللی سوریانس را دعوت کردیم که امروز شعبه این شرکت آزمایشگاهی در پرویزخان راه اندازی شد و علاوه بر مرز پرویزخان برای مرزهای خسروی و سومار هم ارائه خدمت می‌دهند و روند استاندارد سازی نمونه با استقرار این آزمایشگاه بهتر خواهد شد.

معاون اداره کل استاندارد کرمانشاه نیز گفت: از لحاظ گستردگی و تنوع، مأموریت های سازمان استاندارد متنوع است و ما بخش صادرات، واردات، تولید دانشگاه ها را تشویق به استقرار آزمایشگاه کردیم که برای اولین بار برنامه پنج ساله تدوین شد.

«محمد محمد نژاد» اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی ما این بود که در امر واردات و صادرات کالاهای مشمول استاندارد اجباری با برون سپاری این کار به شرکت مذکور این کار محقق شد.

استاندارد قصرشیرین بیش از ۱۰ هزار نمونه گیری سوختی انجام داده است

در ادامه دفتر نمایندگی شرکت آزمایشگاهی بین المللی سوریانس در مرز پرویزخان افتتاح شد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha