معاون وزیر میراث فرهنگی: تولید محتوا از نیازهای «گردشگری مقاومت» است

مشهد-ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: تولید محتوا برای روایت و تربیت راوی از جمله نیازهای «گردشگری مقاومت» در کشورمان است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر شالبافیان روز پنجشنبه در پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در مشهد افزود: در حال حاضر در زمینه تولید محتوا برای روایت و تربیت راوی گردشگری مقاومت، کمبود هایی وجود دارد، چیزی که نیاز این نوع گردشگری بوده، روایت همراه با هویت بخشی است.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که در گردشگری مقاومت، در چه استانی روی چه موضوعاتی متمرکز شویم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: باید در هر استانی مصادیق گردشگری مقاومت انتخاب و برجسته شود.

ایران هراسی به دلیل نگرانی از ارتباط دنیا با جمهوری اسلامی

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از دلایل ایران هراسی، نگرانی از ارتباط ملل دنیا با جمهوری اسلامی است. نگرانی جریان‌های معاند بیشتر در حوزه فرهنگی است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: ما باید پرچمدار گفتمانی باشیم که می‌تواند همه انسان‌ها را از بن‌بست خارج کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در موضوع دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی را به عنوان گفتمانی مطرح کرد و اکنون تبدیل به جریانی برای فلسطین، لبنان و دیگر کشورهایی حوزه مقاومت شده است. آنان به این نتیجه رسیده اند که سازش، راه حل خروج از بن بست نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقاومت گفتمانی است که محدود به بحث نظامی نیست و در دلِ آن «ما می‌توانیم» متولد شده است، اکنون خود کشورهای غربی بر این نکته اذعان دارند که کاری نشد برای ایران وجود ندارد و این کشور هرچه اراده کند به آن دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگ داشته‌های زیادی داریم که می‌توانیم به دیگر کشورها نشان دهیم. مقاومت یکی از اجزای گفتمان ما است.

پنجمین نشست گردشگری مقاومت با موضوعاتی در خصوص چگونگی مردمی سازی این موضوع، نقش ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداریها در ایجاد زیرساختها، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از تشکل های مردمی در این حوزه، بررسی توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری گردشگری مقاومت در خراسان طی روزهای ۹ و ۱۰ آذر در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha