سامانه «مالی انتخابات» براساس شفافیت مالی و عدالت شکل گرفته است

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سامانه «مالی انتخابات» در راستای اجرای عدالت تبلیغات و قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و این سامانه، شفافیت‌ مالی داوطلبان را مورد رصد قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان افزود: یکی از موضوعات در قانون انتخابات جدید، شفافیت مالی است که مردم بتوانند داوطلب خود را بشناسند و خارج از این، با بررسی هیات نظارت و شورای نگهبان می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ بنابراین این سامانه کمک می‌کند که هم داوطلبان مرتب با هزینه کمتر خود را معرفی کنند و هم مردم بتوانند به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این سامانه دریافت‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین هزینه کردهای هر نامزد انتخاباتی ثبت و قابل رصد خواهد بود، بیان داشت: دواطلبان شماره حسابی غیر تجاری را معرفی کنند که هزینه‌کردهای کاندیداها رصد و کنترل شود که اجرای این قانون نقش بسزایی در شفافیت مالی و تحقق عدالت انتخاباتی خواهد  داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه سامانه مالی انتخابات در واقع برای عدالت، سلامت و رقابت داوطلبان در این عرصه سیاسی اجرا شده است، بیان کرد: این سامانه ۲ روز گذشته رسما رونمایی شد و برای واگذاری آماده می‌شود.

شاهچراغی اضافه کرد: سقفی برای هزینه‌کرد بودجه‌های انتخاباتی متناسب با جمعیت، مساحت و شرایط جغرافیایی حوزه‌های انتخاباتی تعریف خواهد شد تا داوطلبان نمایندگی مجلس از این سقف عدول نکنند و ناظرین و مردم نیز بتوانند منشا هزینه‌کردهای انتخاباتی را به صورت شفاف رصد کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم برگزار کننده انتخابات هستند، اظهار کرد: هدف‌گذاری برای مشارکت مردم در انتخابات باید ۱۰۰ درصدی باشد و از ظرفیت‌های مردمی برای مشارکت در انتخابات استفاده شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: با وجود تمام فتنه‌ها و تحریم‌های دشمن و با همه مسائل و مشکلاتی که هست اما کسانی که پای این انقلاب ماندند، همین مردم هستند؛ بنابراین خدمت بی‌منت در واقع مشارکت در انتخابات با برگزاری جلسات مکرر نیست بلکه باید خدمات دولت و نظام به مردم گفته شود و مردم نیز آن‌ را لمس کنند.

شاهچراغی، مشارکت و همچنین شیوه‌های انتخاباتی قانون‌مداری و عمل به قانون را یک اصل دانست و اضافه کرد: مردم در تمام صحنه‌هایی که مربوط به آرمان‌های انقلاب و حفظ نظام باشد، پای کار هستند و مسوولان در واقع نقش هماهنگ‌کننده، مکمل و محرک در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری اطلاع‌رسانی در مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و صحنه‌های انتخاباتی گفت: در این راستا باتوجه به ظرفیت‌ها باید از قشرهای اثرگذار استفاده کرد که معلمان و اساتید به عنوان مرجع فکری و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه باتوجه به اینکه برخلاف تمامی فضاسازی‌های دشمن، در استان هرمزگان امیدواری مردم به آینده کشور رضایت‌بخش است، ابراز کرد: مشارکت، زیرساخت‌های امنیت را تقویت می‌کند و در ناامیدی دشمن موثر است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکیدکرد: هر کسی که در انتخابات تایید صلاحیت شود از نگاه ما به عنوان مجریان انتخابات صلاحیت حضور در این عرصه را دارند و دولت همواره به اصل بی طرفی تاکید داشته و تاکید شده که مجریان به هیچ وجه سوگیری شخصی نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha