گزارش مسوولان چهارمحال و بختیاری از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان بن

شهرکرد- ایرنا- شهرستان بن چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق گردشگری این استان محسوب می‌شود اما به دلیل توسعه نیافتن زیرساخت‌های آن، هنوز جایگاه ویژه‌ای در گردشگری به خود اختصاص نداده است.

به گزارش ایرنا،در دولت سیزدهم برای جبران توسعه نیافتگی این شهرستان، اقداماتی صورت گرفته است که بخشی از آن را مسوولان چهارمحال و بختیاری در شورای اداری بن که با حضور استاندار روز پنجشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اعلام کردند.

رفع تداخل پنج هزار هکتار از اراضی بن

گزارش مسوولان چهارمحال و بختیاری از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان بن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان بن، گفت: دولت در این ۲ سال اخیر بی‌نظیرترین اقدامات شکل گرفته در استان را در شهرستان بن ارائه کرده است و پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان رفع تداخل شده است.

به گزارش ایرنا، علی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران این استان برگزار شد، اظهار داشت: بن، تنها شهرستانی است که تمام شهرداری‌های آن دارای ماشین‌آلات هستند و در توزیع تجهیزات به تمامی این شهرداری‌ها سهمیه تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: پیست اسکی این شهرستان با اختصاص اعتبار مناسب بهسازی شد و امسال با شرایط بهتری از گردشگران زمستانی میزبانی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری استان را متعلق به شهرستان بن اعلام کرد و گفت: مجتمع گردشگری شیدا در حالی که در آستانه ابطال قرار داشت اما با اختصاص ۸۵ میلیارد ریال(۸.۵ میلیارد تومان) فرایند فعال‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری تصریح کرد: پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان رفع تداخل شده است که بر اساس آن می‌توان گفت تنها شهرستانی که بیشترین رفع تداخلات ارضی از جمله در روستای شیخ‌شبان را داشته، شهرستان بن بوده است.

وی یادآور شد: نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌برداری شده در استان در دولت سیزدهم هم مربوط به شهرستان بن است و این شهرستان تنها منطقه‌ای است که تمام آسیب‌های سیل سال گذشته (سیلاب بارده) در آن جبران شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین بیشترین طول چهار خطه افتتاح شده در استان طی ۲ سال اخیر مربوط به شهرستان بن است و تصفیه‌خانه بزرگترین طرح آبرسانی استان نیز در این شهرستان واقع شده است.

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان در دولت سیزدهم

گزارش مسوولان چهارمحال و بختیاری از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان بن

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: برای اجرای طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان در مجموع ۲۷ هزار میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد که از این میزان بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شد.

فردوس کریمی افزود: مشکلات اجرای ۱۷ طرح توسعه کشاورزی شهرستان نیز که سال‌ها معطل تخصیص آب بود نیز با مدیریت استاندار و همت دولت رفع شد.

وی تصریح کرد: ۱۲ طرح مطالعاتی در حوزه کشاورزی نیز در شهرستان در دستور کار قرار دارد که از آنجا که در حوضه زاینده‌رود قرار دارد باید مجوز تخصیص آب این طرح‌ها از سوی وزارت نیرو صادر شود که در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان بن

گزارش مسوولان چهارمحال و بختیاری از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان بن

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در طول ۲ سال اخیر آزمایشگاه مرکزی بن، خانه بهداشت بارده، خانه بهداشت پهنا و یانچشمه راه‌اندازی و آمبولانس بارده تامین شد.

محمدحسین اعرابی افزود: یکی از مطالبات مردم این شهرستان فعال‌سازی مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت است که این مهم در دستور کار مسوولان قرار دارد و با تحقق آن یکی از بهترین خدمات در این مرکز به مردم ارائه می‌شود.

وی در خصوص پایگاه نیمه‌کاره اورژانس ۱۱۵ یانچشمه نیز گفت: این طرح که با مشارکت خیرین در دست اجرا قرار دارد تاکنون از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده که تکمیل آن در دستور کار است و دریافت کد اورژانس بارده نیز در دست پیگیری است.

اجرای طرح مجتمع گردشگری شیدا در دولت سیزدهم آغاز شد

گزارش مسوولان چهارمحال و بختیاری از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان بن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: بزرگترین طرح‌های گردشگری در این شهرستان متمرکز شده است.

علیرضا جیلان افزود: طرح گردشگری شیدا پس از ۱۴ سال در شورای عالی معماری و شهرسازی صادر و پیمانکار طرح مشغول به کار شده است.

وی تصریح کرد: یک طرح گردشگری هم با همیاری شهرداری‌ها مشترک است که درگیر مسائل حقوقی است و پیگیر رفع آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: ۲ طرح گردشگری نیز از سوی مردم محلی پیشنهاد شده است که برای اجرای آن خودشان نیز باید اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، بن در۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha