کانون های تخصصی، بانوان بیشتری به مساجد جذب می‌کنند

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به‌ عنوان یک پایگاه محله‌ای مهم گفت: شکل‌گیری کانون‌های تخصصی خواهران، بانوان بیشتری را جذب مساجد می کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، محسن روحی روز پنجشنبه در اولین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران اظهارداشت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حوزه جوانان و زنان موضوعات مهمی هستند و دشمن هم این ۲ را هدف گرفته و در اغتشاشات سال گذشته نیز به این حوزه‌ها ضربه‌هایی وارد کرد.
وی تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که نظام تاکنون برنامه‌ای برای این حوزه ها نداشته است، زیرا زنان تحصیل‌کرده و نخبگان جوان زیادی در کشور داریم که حاکی از توجه نظام به این دو قشر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: باید برای انس و حضور بیشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به مسئولیت سایر دستگاه ها در امور فرهنگی و دینی جامعه اظهار داشت:: وقتی آموزش‌وپرورش یا دانشگاه برای وقت نماز برنامه‌ریزی نکرده، یعنی تیر خلاص به ترویج نماز زده شده است.
وی افزود: همان گونه که باید نسبت برنامه‌ها را با نماز بسنجیم، مسجد هم باید محور باشد و اولین نگاه کانون‌های تخصصی خواهران این باشد که نسبت خواهران با مسجد را تعریف کند، زیرا مسجد کانون بسیاری از تحولات بوده و سفارش‌های زیادی راجع به آن داریم.

روحی با بین اینکه خَلق مخاطب در برنامه‌های کانون خواهران مساجد مهم است بیان کرد: خود را گرفتار انبوه فعالیت‌های فرهنگی نکنید، فضای عمومی را باید درگیر کرد زیرا شما نقش اساسی در جذب نوجوانان و کودکان دارید.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، ۲۸ کانون تخصصی خواهران در شمال استان شکل‌گرفته و قرار است تا پایان سال به ۳۵ مورد برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha