پلیس هرمزگان ۱۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق ضبط کرد؛ دپوی تریاک‌ در لابه‌لای بوته‌ها

بندرعباس - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری هرمزگان از کشف و ضبط ۱۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در اجرای طرح ضربتی پیشگامان امنیت انتظامی چهار در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اکبر خرمی روز پنج‌شنبه افزود: در اجرای این طرح شامل ۵۵ فقره سرقت، ۹۴ سارق و ۲۶۱ نفر معتاد متجاهر و بلامکان دستگیر، ۲۵۸ کیلو انواع مواد مخدر و ۱۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: طرح پیشگامان امنیت انتظام چهار به مدت ۷۲ ساعت همزمان با سراسر کشور باهدف پیشگیری از سرقت های خرد و همچنین پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح استان اجرا شد.

رییس پلیس پیشگیری هرمزگان اضافه کرد: در اجرای این طرح سه روزه در مجموع ۱۷۶ منطقه و نقطه‌آلوده و جرم خیز در استان نیز پاکسازی و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف محموله‌های سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از توقیف ۲ دستگاه تانکر کشنده با ۷۹ هزار لیترگازوئیل قاچاق در استان خبر داد و گفت: این تانکرها توسط ماموران حین کنترل خودروهای عبوری محور خمیر - بندرعباس و بندرلنگه کشف شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان، ارزش سوخت‌های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان اقتصادی ۲۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

۲۳۰ کیلوگرم تریاک دپوشده در لابه‌لای بوته‌ها

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه صحبت‌های خود به کشف ۲۳۰ کیلوگرم تریاک دپو شده اشاره و بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی کنجی شهرستان خمیر نیز در یک اشراف اطلاعاتی مطلع شدند، قاچاقچیان قصد دارند یک محموله سنگین موادمخدر را از محورهای مواصلاتی شهرستان خمیر انتقال کنند که موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سردار جاویدان افزود: ماموران حین کنترل جاده های خاکی‌های اطراف ایست بازرسی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ دلفینی رنگ مشکوک به راننده دستور ایست صادر که راننده به دستور ایست ماموران توجهی نکرده و با استفاده از موقعیت خاکی جاده و کوهستانی بودن از محل متواری که در پی تعقیب و گریز ماموران، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیده و محموله را در محلی دپو کرده تا در فرصت مناسب انتقال دهند.

وی افزود: ماموران در ادامه عملیات مسیرهای احتمالی تحت پوشش را به صورت دقیق بررسی که با هوشیاری ماموران محل دپوی مواد مخدر شناسایی و ۲۳۰ کیلوگرم تریاک از زیرخاک و از لابلای بوته‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه از انتقال این محموله سنگین به دیگر نقاط کشور جلوگیری شد، یادآور شد: پیگیری‌های اطلاعاتی متهمان شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha