صادرکننده ماشین آلات تولید مصنوعات طلا به ۲۰ کشور جهان هستیم

مشهد-ایرنا- معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر تامین ماشین آلات تولید مصنوعات طلا برای بازار داخل کشور، این ماشین آلات را به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر می کنیم.

محمد مهدی برادران شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: علی رغم اینکه در بخش ماشین آلات تولید مصنوعات طلا تحریم شده ایم اما این ماشین آلات را بومی سازی کرده ایم و در برخی موارد ساخت موارد ماشین آلات طلاسازی تولید داخل تا یک ششم قیمت مشابه خارجی تمام می شود.

وی گفت: در حوزه طراحی و ساخت مصنوعات طلا به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و امروز در همین نمایشگاه بانوان طراح و سازنده طلا هستند که مقام های برتر جهانی را در این حوزه کسب کرده اند.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در همین نمایشگاه مجموعه ای هست که زیورآلات تولیدی خود را به ۲۷ کشور جهان صادر کرده، این حضور تجاری نشان دهنده حرکت رو به جلو این صنعت با اشتغال زایی فراوان است.

برادران به تشکیل کارگروه های ملی و اجرای برنامه راهبردی با موضوع طلا و جواهر در کشور اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان طلا به آینده صنعت طلا و جواهر در کشور بسیار خوش بین هستند و تلاش هایی برای راه اندازی مجتمع ها و شهرک های طلا در شهرهای مختلف از جمله مشهد انجام داده اند.

وی به ظرفیت بالای مشهد برای تولید سوغات در قالب مصنوعات طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در ایران، توانستیم شمش طلا با خلوص ۹۹.۹۹۹ را در مشهد تولید کنیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: زنجیره کامل تولید این شمش از معدن تا بخش تولید شمش و بازار سازندگان مصنوعات طلا به طور کامل در خراسان و مشهد بوده است.

برادران همچنین گفت: از اتحادیه های طلا و جواهر خواسته ایم که اقدامات سلبی و ایجابی را برای مقابله با افرادی که سکه های تقلبی طلا تولید می کنند در دستور کار قرار دهند.

نمایشگاه طلا و جواهر از امروز تا ۱۲ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای علاقمندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha