۱۵۰ زندانی مالی در آذربایجان‌غربی آزاد شدند

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته بسیج ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی و نیازمند در آذربایجان‌غربی آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و با همکاری خیرین توانستیم حساب مالی زندانیان مالی تعریف شده در میانگین مشخص را تسویه و در میزان ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی و نیازمند را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۷۲ نفر از زندانیان واجد شرایط با کمک خیرین آزاد شده اند افزود: خیرین استانی به همراه ستاد دیه در هشت ماه اخیر توانستند با جمع آوری ۲۷۰ میلیارد ریال زندانیان واجدین شرایط را آزاد کنند.

عتباتی با اشاره به روند کمک به زندانیان مالی افزود: در حال حاضر زندانی جرائم غیر عمد مالی با بدهی زیر ۵۰۰ میلیون ریال در زندان نداریم و در صدد آنیم تا با کمک خیرین و ستاد دیه بدهی‌های بالاتر را هم با شاکیان تسویه کنیم.

وی با اشاره به جلب رضایت برای قصاص نیز گفت: خوشبختانه به کمک ریش سفیدان تاکنون قصاص‌های بسیاری بخشیده است تا زندگی دوباره به مجرمین غیر عمد داده شود.

عتباتی با تاکید بر اینکه سی و یکمین بخشش محکوم به قصاص نیز اتفاق افتاد اظهار کرد: با مشارکت ریش سفیدان، روحانیون و با فرهنگ سازی مناسب رسانه‌ها در آذربایجان غربی خوشبختانه سی و یکمین قصاص نیز بخشیده شد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی در حوزه بخشش زندانیان محکوم به قصاص و آزادی زندانیان مالی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha