باند دوم ۱۷ مسیر خراسان جنوبی در دست ساخت است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر باند دوم راه در ۱۷ محور استان به طول ۵۷۳ کیلومتر در دست ساخت است.

میرمحمد مودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوبانده سازی این محورها با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی گفت: تاکنون مطالعات ۴۶۶ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان انجام شده‌ و در خراسان جنوبی به ساخت هزار و ۶۱۹ کیلومتر باند دوم نیاز داریم که در ۵۹۸ کیلومتر اقدامی انجام نشده‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۵۹ کیلومتر راه دوبانده در استان ساخته شده‌ است و هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسید که تا پایان امسال هم ۷۶ کیلومتر دیگر تکمیل می‌شود.

وی گفت: همچنین هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۸۴ کیلومتر باند دوم راه‌های استان با اعتبار ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مودی از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات حوزه راه‌های استان در قانون بودجه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبار راه‌های استان ۵۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بود که امسال به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

۱۷ هزار و ۲۱۳ کیلومتر راه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این مقدار ۸۳۷ کیلومتر بزرگراه، پنج هزار و ۷۱۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی سبب شده تا در مسیر ۲ کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گیرد همچنین طولانی ترین مرز مشترک با افغانستان را دارد و مسیر ترانزیتی به سمت مرزهای شرقی است لذا ضرورت برخورداری این خطه از راه‌های استاندارد را مضاعف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha