۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85308168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۲ هزار هکتار عرصه طبیعی تحت حفاظت محیط زیست لرستان است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت این اداره کل حدود ۳۲۲ هزار هکتار و حراست از این سطح نیازمند تجهیز محیط بانان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند روز جمعه با حضور در جمع محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد افزود: در صورت اضافه شدن مناطق شکار و صید ممنوع به این عرصه‌ها، وسعت مناطق تحت مدیریت استان به ۴۵۰ هزار هکتار، یعنی حدود ۱۶ درصد از مساحت کل لرستان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از این عرصه وسیع نیاز به همت بالای همگانی دارد تصریح کرد: لازمه این امر، تجهیز محیط بانان به ملزومات مورد نیاز برای انجام ماموریت‌های سنگین در ارتفاعات است.

سالاروند محیط‌بانی را شغلی سخت و دشوار دانست و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌ شبانه روزی محیط‌بانان گفت: این قشر خط مقدم حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی کشور هستند که باید حضور فعال‌تری در مناطق تحت مدیریت استان و حفاظت از حیات وحش و زیستگاه‌های طبیعی به عنوان امانت های الهی داشته باشند.

در این دیدار تجهیزات انفرادی محیط‌بانان بر اساس نیاز شامل کوله پشتی، کیسه خواب با کیفیت با وزن کمتر از ۸۰۰ گرم و قابلیت حمل آسان در ارتفاع، چادر تک نفره، کفش کوهنوردی با کیفیت بالا و پیراهن و شلوار عملیاتی و اداری توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha