۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85308266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین رویداد معنوی خراسان‌شمالی و دستاوردهای آن

بجنورد- ایرنا- چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نهم آذرماه در بجنورد آغاز به کار کرد و کارشناسان معتقدند که این رویداد قرآنی موجب تقویت روحیه معنوی، امیدآفرینی و توسعه استان را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، ۹ آذرماه فرا رسید و مردم خراسان شمالی که منتظر برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی بودند توانستند میزبانی مناسبی را از فعالان ملی قرآنی انجام دهند.

آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که روز پنجشنبه گذشته در هتل داریوش بجنورد کلید خورد شاهد حضور پرشور و چشمگیر دوستداران فعالیت های قرآنی بود به گونه ای هزار و ۵۰۰ علاقه مند پشت درهای بسته ماندند.

این آیین با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسوولان استان آغاز به کار کرد.

این دوره از مسابقات قرآنی با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده گان و دارالقرآن ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می شود.

بنا به گفته کارشناسان؛ حضور این تعداد از فعالان قرآنی در استان بی سابقه بوده است و فضای استان را عطرآگین کرده است و این رویداد موجب ارتقای سطح کیفی قاریان استان می شود.

بزرگترین رویداد معنوی خراسان‌شمالی و دستاوردهای آن

ارتقای سطح کیفی فعالان قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حضور نخبگان و فعالان قرآنی طراز اول کشور را فرصتی مناسب برای ارتقای سطح کیفی فعالان قرآنی استان برشمرد و آن را مهمترین دستاورد این رویداد عظیم دانست و طراحی ۳۰ هزار کارت حضور را در زمره اقدامات صورت گرفته در قالب کمیته مدعوین برای حضور پرشور مردم عنوان کرد.

حجت الاسلام «علی پرهیزکار» ادامه داد: به طور قطع این رویداد زمینه را برای حضور و ورود افراد به فعالیت های قرآنی به ویژه جوانان و نوجوانان فراهم خواهد کرد و شاهد کشف استعدادهای تازه در این عرصه به برکت قرآن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به نوعی المپیک قرآنی محسوب می شود، تصریح کرد: چندین مرحله از ظرفیت استادان بین المللی دعوت شده و برای متسابقین دوره هایی برگزار شده است تا سطح کیفی شرکت کنندگان ارتقا یابد.

رییس کمیته مدعوین چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کری با اشاره به حضور ۱۱ شرکت کننده در بخش های مختلف این دوره از مسابقات و راهیابی ۹ نفر از متسابقین به مرحله مقدماتی کشوری در رشته های معارفی گفت: این اتفاق بیانگر جایگاه نخست و ویژه استان در فعالیت های قرآنی به نسبت جمعیت است و نشان می دهد.

وی از تداوم برگزاری دوره های آموزشی با حضور استادان بین المللی خبر داد و افزود: ضمن اینکه به خوبی می توان از ظرفیت این دوره از مسابقات به درستی بهره گرفت و با ارتباط با اساتید حاضر در این رویداد زمینه را برای حضور این افراد به منظور برگزاری دورهای آموزشی در استان فراهم کرد.

حجت الاسلام پرهیزکار به اقدامات خوب صورت گرفته برای برگزاری این رویداد پرداخت و افزود: قریب به هزار و ۵۰۰ دعوت نامه با سربرگ مسابقات به تمامی نهادها و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی ارسال شده است.

وی طراحی ۳۰ هزار کارت حضور را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد و افزود: قرعه کشی و اهدای جوائز قالب سفرهای زیارتی طریق این کارت حضور تدبیر شده است.

بزرگترین رویداد معنوی خراسان‌شمالی و دستاوردهای آن

رونمایی از شبکه «اقرا» در بجنورد

همزمان با آغاز آیین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، شبکه ۲۴ ساعته اقرا رونمایی شد.

شبکه ۲۴ ساعته پخش زنده و تولیدی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با نام اقرا در روز افتتاحیه همزمان با آیین گشایش چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد رونمایی شد.

آیین افتتاحیه مرحله نهایی چهل‌و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور مسوولان لشکری و کشوری، متسابقین، قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش بجنورد آغاز شد.

بزرگترین رویداد معنوی خراسان‌شمالی و دستاوردهای آن

برگزاری مسابقات قرآن زمینه ساز توسعه معنوی استان

استاندار خراسان شمالی نیز در خصوص برکات این رویداد معنوی اظهار کرد: قرآن در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نظامی قابل بهره برداری است و تنها با انس با این کتاب آسمانی می توان بدان دست یافت.

«محمد رضا حسین نژاد» افزود: قرآن کریم همچون گنجی دارای رمزهایی است که رموز این کتاب آسمانی تنها با انس با آن برای ما آشکار خواهد شد. و به همه موضوعات مهم از جمله خانواده، ازدواج، حکومت داری توجه داشته و حتی به احکام نظامی نیز پرداخته است و از این روی می توان در تمامی امور از آن بهره جست.

رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی اظهارداشت: با برگزاری مسابقات سراسری زمینه حضور قاریان، نخبگان و فعالان قرآنی را در این استان فراهم کرده ایم و امیدواریم میزبان خوبی برای این شرکت کنندگان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۱ نفر از شرکت کنندگان این دوره از مسابقات سراسری اهل خراسان شمالی هستند که باید زمینه بیشتر برای حضور افراد و علاقه مندان را به مسابقات فراهم کنیم.

استاندار خراسان شمالی برکات برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم را زمینه ساز پیشرفت استان دانست و از سازمان ها، دستگاه ها و صنایعی که در برگزاری این دوره از مسابقات مشارکت کرده اند، تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha