۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85308374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان : قانونی اساسی کشور، جامع و مترقی است 

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: قانونی اساسی کشور، جامع و مترقی و برگرفته از آموزهای دینی و با پشتوانه رأی مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان به ۱۲ آذر روز قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی ترین و مردمی ترین قانون است.

وی به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: استبداد به این معنا است که فرد خود را حتی خدا می بیند و خود را معیار سنجش به حساب می آورد.
حجت الاسلام خاتمی گفت: مجلس نمود مشخص مردم سالاری است، برای نمایندگی مجلس باید افرادی همچون شهید مدرس را انتخاب کرد.
وی به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: ایرانی تمام عیار در مقابل سلطه گران ایستاد ولی در اثر خیانت نفوذی ها نهضت جنگل ضربه خورد و میرزا کوچک به شهادت رسید.
امام جمعه زنجان به روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: حکومت و مردم در قبال جامعه معلولان و تحقق حقوق آنان وظیفه دارند.
وی ادامه داد: زنجان دیار کریمان است و در حوزه کمک های مردمی و خیری اقدامات خوبی انجام می شود.
حجت الاسلام خاتمی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی با دانش و ماهر سرمایه های آینده کشور هستند.
وی ادامه داد: تهذیب و تحصیل دو عنصر مهم در کنار هم هستند چرا که علم بدون تقوا ثمره های خیر ندارد.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ شناختی دشمن علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند ناامیدی ایجاد و اراده ملت ایران را تضعیف کند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای تحقق ایران قوی مقابله با توطئه های دشمن است و در طول حیات انقلاب اسلامی با تلاش جوانان توانمند کشور «ما می توانیم» به منصه ظهور رسیده است.
امام جمعه زنجان به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا معنای انسانیت را نمی دانند و زنان و کودکان را قربانی می کنند.
وی تصریح کرد: ما به سبب اسلام و انسانیت پشتیبان ملت فلسطین هستیم و در مقابل ظلم هایی که به این ملت مظلوم می شود نمی توانیم ساکت بمانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha