۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85308394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۰۰ نفر در آزمون مسابقه کتاب‌خوانی استان بوشهر شرکت کردند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سابقه کتاب‌خوانی این استان با محوریت "عفاف و حجاب" شرکت کردند.

"حیدر راهب" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این رقابت‌ها در ۲بخش نوجوان و بزرگسال طراحی شده که کتاب‌های "بی‌پرده با حجاب" و "ستاره‌ها چیدنی نیستند" ۲ منبع مسابقه بود.

وی بیان کرد: آزمون این مسابقه تابخوانی در ۱۰ شهرستان و ۲۹ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآورشد: در بخش بزرگسال به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی به مبلغ ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون ریال و نوجوان ۳۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌ شود.

وی اضافه کرد: همچنین به افراد بالای ۷۰ امتیاز نیز به قید قرعه کمک‌ هزینه عتبات عالیات، نیم‌سکه بهار آزادی، دوچرخه، تب‌لت، لب‌تاپ و ساعت هوشمند و بالای ۵۰ نیز ۱۰ عدد کارت هدیه پنج میلیون ریالی، ۱۰ عدد کارت هدیه سه میلیون ریالی و ۱۰ عدد کارت هدیه ۲ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

راهب یادآور شد: به حلقه مطالعاتی برتر کمک‌ هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی استان بوشهر با محوریت عفاف و حجاب با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به طور غیر مستقیم در قالب داستان و رمان، ترویج کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر با موضوع عفاف و حجاب و شناسایی و تقویت و تشکیل حلقه‌ های مطالعاتی ‌برنامه‌ریزی اجرایی شده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: تشکیل حلقه‌های مطالعاتی از ضروریات جامعه است چراکه جامعه‌ در صورت سوق پیدا کردن به سمت و سوی کتاب شاهد اثرهای فرهنگی مطلوبی می‌شود.

"عبدالرحیم افزوغ" افزود: تشکیل حلقه‌های مطالعاتی علاوه بر ایجاد جامعه‌ای کتاب‌خوان، می‌تواند موجب ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه شود.

وی عنوان کرد: براساس آمار و روند صعودی افزایش سرانه مطالعه، مشارکت هم‌استانی‌ها در مسابقه کتابخوانی استان بوشهر نشان‌ دهنده اجرای برنامه‌های اثرگذار در حوزه کتابخوانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha