۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85308424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای خطبه‌ نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های بوشهر

بوشهر-ایرنا- ضرورت حمایت مسئولان از کالای ته لنجی، بهبود وضعیت توزیع سیلندر گاز ، راه اندازی مرکز پزشک قانونی خورموج، بزرگداشت مناسبت‌های روز نیروی دریایی ارتش، مجلس شورای اسلامی، روز دانشجو و روحانیت استان بخشی از محورهای خطبه نماز جمعه امامان جمعه شهرهای مراکز شهرستان‌های استان بوشهر است.

مسئولان به مقوله" ته لنجی" نگاه واقع بینانه داشته باشند

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با هدف رفع مشکلات تجارت دریایی این استان مسئولان باید به مقوله کالای همراه ملوان (ته لنجی) توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله "غلامعلی صفایی بوشهری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: بخش قابل توجهی از زندگی مردم بوشهر به تجارت دریایی وابسته بوده بر همین اساس باید با مطالعه لازم از وارد شدن آسیب به تجارت دریایی استان جلوگیری شود.

وی بیان کرد: سفرهای متعدد، تسهیلات و تخفیف‌های مناسب، توجه ویژه به ملوانان و در نتیجه منتفع شدن مردم استان بوشهر از تجارت دریایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باید شرایطی که اکنون پیش آمده با همکاری دولت و مسئولان برطرف شود تا مشکلی درمسیر زندگی مردم، ملوانان و تجار رخ ندهد.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در عرصه دفاع مقدس، دفع بلایا و مشکلات و همچنین عرصه‌های توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در میدان حضور داشته است.

امام جمعه بوشهر گفت: حضور بسیج در عرصه‌های پیشرفت و سازندگی همواره مشهود و تعیین کننده است به همین دلیل حمایت از بسیج و بسیجی یک نگاه راهبردی به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری یادآورشد: فرهنگ‌ بسیج به معنی مردمی بودن، تعهد داشتن، احساس مسئولیت کردن، اعتنا به مسائل مهم کشور، درک معنوی ارزش‌های انقلاب، قانون‌مدار بودن، دارای روحیه به هنجار داشتن و حضور جدی در صحنه است که این موارد از بسیج برای نظام یک قدرت ساخته که این قدرت مایه اقتدار نظام محسوب می‌شود.

وی در ادامه با گرامیداشت هفت آذر روز" نیروی دریایی ارتش" اظهار کرد: این نیروی راهبردی مایه عزت و افتخار کشور است و در کنار نیروهای دفاعی و نظامی منجر به اقتدار در فضای ملی و بین المللی شده است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش افزود: در وصف ارزش این نیرو یادآوری نابودی نیروی دریایی رژیم بعثی عراق در کمترین زمان ممکن کفایت می‌کند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش به عنوان نیرویی راهبردی با پیشرفت‌های چشمگیر در ستاد و صف و تولید زیر سخت افزارهای سطحی و زیرسطحی به مرحله‌ای دست پیدا کرده که اکنون در آبراه‌های بین المللی مایه امنیت دریایی برای ایران و حتی سایر کشور شده است.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۳ آذر روز روحانیت استان بوشهر و سالروز شهادت شهید آیت الله" عاشوری" ادامه داد: این روز ، تاریخ روحانیت استان بوشهر را احیا کرده و مایه رشد و بالندگی در عرصه مختلف پژوهش و تولیدات علمی روحانیت استان شده است.

وی همچنین روز مجلس شورای اسلامی که مصادف با سالروز شهادت شهید مدرس است را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: امید است مجلس شورای اسلامی با نظارت کارآمد و تولید قوانین مناسب مایه پیشرفت و توسعه کشور شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان انتظار داریم در رابطه با قانون عفاف و حجاب با یک نگاه اسلامی و انقلابی این قانون را هر چه زودتر تصویب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله عفاف و حجاب شایسته است تا پیش از تصویب قانون عفاف و حجاب، قانون قبلی آن اجرایی شود چراکه این مهم خواست عموم مردم انقلابی است.

صفایی همچنین با بزرگداشت روز توانیایان این افراد را انسان‌هایی بزرگ و شریف معرفی و خواستار برنامه ریزی جدی برای پیشگیری در این زمینه شد.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان باید برای درمان، مسکن، ازدواج و حمایت از آنان در همه امور باید توجه ویژه داشته باشند.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان انقلابی بتوانند آینده ایران را براساس دانش، انقلابی بودن و فرهنگ اصیل اسلامی تامین کنند.

وی گفت: مسئولان مربوطه باید با حمایت ویژه تسهیلات لازم برای تحصیل و تامین خوابگاه دانشجویان را فراهم کنند.

دشتی

امام جمعه خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: تعطیلی پزشکی قانونی در شهرستان دشتی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده از این رو باید شرایط برای فعالیت مجدد آن در خورموج فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حجت‌الاسلام علی زاهددوست "در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج اظهار کرد: گاهی مردم برای پیگیری امورات پزشک قانونی ناچارند به مرکز استان مراجعه و جنازه عزیز خود را به این شهر و آن شهر ببرند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان افزود: بسیج بیش از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است و هر فرد صاحب این تفکر ولو اینکه در سازمان بسیج به صورت رسمی عضو نباشد اما یک بسیجی است.

امام جمعه خورموج همچنین با اشاره به روز مجلس اظهار کرد: شهید مدرس الگویی واقعی و تمام عیار برای نمایندگان مجلس است.

زاهددوست ادامه داد: مجلس تراز انقلاب اسلامی باید نمایندگانی داشته باشد که مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و آن را دنبال کنند و مرعوب زورگویی و زیاده‌خواهی و تطمیع دشمنان نشوند.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت حداکثری درانتخابات تکلیف دینی و انقلابی ماست در عین حال انتخاب اصلح هم تکلیف مهم دیگری است که بدون آن امانتداری ما ناقص است.

دشتستان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: تهیه سیلندر گاز مایع برای مردم استانی که پایتخت نفت و گاز کشور است، تبدیل به یک دغدغه و نگرانی جدی شده که چنین وضعیتی زیبنده استان بوشهر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حجت السلام حسن مصلح " در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: با اعلام نرخ جدید سیلندر گاز مایع، برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سهمیه گاز یارانه ای ندارند افزایش قیمت ۱۰ برابری و غیرقابل تحمل رقم زده است.

وی بیان کرد: در واقع این نرخ گذاری جدید در کنار ابهامات، اعتراضاتی را از جانب برخی افراد از جمله، اغذیه فروشان، مراکز خوابگاهی و برخی از کارگاه‌ها به همراه داشته است.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: با توجه به تجربه گذشته در ۲ نرخی شدن بنزین، به نظر می‌رسد در آینده، شاهد بازار سیاه سیلندرهای گاز هم باشیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید تدبیری کنند تا اختلالی در زندگی مردم رخ ندهد و همچون گذشته سیلندر گاز مورد نیاز مردم به قیمت یارانه ای تامین شود.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به نقش مسجد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مسجد نقش مهمی در پیشگیری و کنترل آسیب‌ها دارد و بر اساس آمارها افراد مسجدی نسبت به غیر مسجدی‌ها، کمتر دارای پرونده‌های مجرمانه هستند.

مصلح با اشاره به دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس بیان کرد: مجلس باید بتواند در مقابل زورگویی‌ها ، زیاده‌خواهی‌ها، مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

وی همچنین با اشاره به روز دانشجو اضافه کرد: دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش‌آفرینی‌های انقلابی بودند و رهبر معظم انقلاب با درک دقیق از این موهبت، جوانان را مخاطب اصلی خود در بیانیه گام دوم قرار دادند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: مسئولان استان و شهرستان به جد به دنبال گره کشایی و حل مشکلات پیش آمده در رابطه با کالای همراه ملوان هستند.

حجت الاسلام " سیدعبدالهادی رکنی حسینی " در خظبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: در همین ارتباط نشستی با حضور معاون انتظامی، امنیتی وزیر کشور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده که دغدغه و حرف های مردم در آن به خوبی بیان شد.

وی گفت: در این نشست نظرات مطرح شده جمع بندی شد که مبتنی بر کمک به حل مشکلات مردم بود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اصلاح و بازنگری در ۹۷ قلم و ۶۰ تن کالا خواسته و مطالبه مردم است که انتظار دارند مسئولان مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: مردم شهرستان و بازاریان بدانند که مسئولان بجد به دنبال حل مشکل پیش آمده هستند و تصمیمی نگیرند که فرصت طلبان از آنها سوء استفاده کنند.

امام جمعه گناوه بیان داشت: مردم باید کاری کنند که ما بتوانیم دفاع کنیم و اگر خلاف قانون کنید جایی برای دفاع ندارد.

وی ادامه داد: مردم این منطقه که شغلشان به دریا وابسته است و ۹ ماه سفر دریایی نکردند و با مشکل مواجه شده اند.

رکنی حسینی به دیدار بسیجیان با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تعابیر بسیار زیبایی از امام راحل بیان کردند که نشان می دهد بسیج چه قدر و منزلتی دارد.

امام جمعه گناوه افزود: بسیج دارای وِیزگی و شاخصه هایی است که بی تفاوت نبودن به جامعه، ترحم به ضعیفان، پرهیز از ۲ قطبی های کاذب، پیرو و معتقد به مبانی انقلاب و ولایت فقیه بخشی از آن است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت مدرس، گفت: این عالم مجاهد که پنج دوره نماینده مردم در مجلس بوده است، ویژگی های منحصر بفردی دارد که باید امروز برای نمایندگان و مجلسیان اسوه و الگو باشد.

وی به درپیش بودن روز دانشجو اشاره کرد و بیان کرد: امروز دانشجویان نیازمند به الگوگیری از دانشجویان شهید هستند که در دفاع مقدس مقابل توطئه و تهاجم دشمن دفاع کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha