۳۵ واحد مسکونی در بابل دچار آبگرفتگی شد

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: سیلاب هفت آذر ۳۵ واحد مسکونی در بابل را دچار آبگرفتگی کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، حسینعلی محمدی شیرکلایی روز شنبه بیان کرد: بارش شدید باران در هفتم آذرماه در بابل که سبب طغیان رودخانه بابلرود شده بود به ۳۵ منزل مسکونی در روستای بالا احمد چاله پی این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان این که تجاوز به حریم رودخانه ها مهمترین عامل طغیان و سیلابی شدن رودخانه بابلرود بوده است؛ افزود: در حوزه بالادست بابل به طور میانگین سه تا چهار ساعت بارش به میزان بارش یکسال برخی از استان های کشور بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر لایروبی مناطق بالادست بابل از جمله کاری رود که در مقاطع مختلف گره سیلی ایجاد می کند در دستور کار قرار گرفت.

۳۵ واحد مسکونی در بابل دچار آبگرفتگی شد

وی گفت: در شرایط کنونی آزاد سازی حریم و بستر رودخانه باید در اولویت قرار گیرد و این امر با همکاری مردم و شورای ها باید به صورت جدی پیگیری و انجام شود.

سیلاب هفتم آذر در بابل موجب طغیان رودخانه بابلرود و شکستن رکورد نیم قرن اخیر عبور ۲۸۰ متر مکعب آب در ثانیه در این رودخانه شده بود.

این امر سبب بالا آمدن آب رودخانه ی بابلرود شده است که در برخی از مناطق به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی به همراه چراگاههای دام آسیب وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha