بهره گیری از ظرفیت بخش تعاون برای مهارت آموزی در مدارس استثنایی فارس

شیراز-ایرنا- چند وقتی است گسترش فرهنگ کارآفرینی و توسعه مهارت های حرفه ای در برخی مدارس استثنایی کلانشهر شیراز با حمایت های بخش دولتی مدیریت تعاون فارس، عملیاتی شده و توجه به استعدادهای این دانش آموزان، رنگ دیگری به خود گرفته است.

چراغ مهارت آموزی و آموزش کارآفرینی در زمینه اشتغال دانش آموزان استثنایی به همت یکی از تعاونی ها روشن شده و ساماندهی و بهره گیری از این منابع و خلق کسب و کار توسط آنها به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

تعاونی فراگیر ملی مدارس استثنایی فارس از سال گذشته با اتکا به حمایت‌های مدیریت تعاون فارس و همراهی خیرین اجتماعی و مهارت آفرین توانسته بسترهای لازم را برای آموزش مهارت های حرفه ای به این دانش آموزان فراهم کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس روز شنبه با حضور در همایش کیمیای محبت و آیین تجلیل از خیرین اجتماعی و مهارت آفرین، مهارت آموزی جامعه معلول و استثنایی را مقدمه ورود آنان به بازار کار در آینده دانست و گفت: در جهت تقویت تعاون و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین دانش آموزان استثنایی، از تمام امکانات و ظرفیت ها بهره گرفته خواهد شد.

وحید خداپرست با اشاره به همراهی خیرین اجتماعی و مهارت آفرین در راه اندازی تعاونی فراگیر ملی مدارس استثنایی فارس و اعتماد جامعه هدف به نحوه فعالیت این تعاونی،افزود: اشاعه فرهنگ تعاون در مدارس، چشمگیر نیست و بر همین اساس، مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به این بخش، اهتمام ویژه داشته باشند.

اهیمت نهادینه سازی فرهنگ تعاون در مدارس و ضرورت یادگیری کار گروهی نیز موضوعات دیگری بود که خداپرست به آن تاکید کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، یکی از مهمترین مشکلات کارجویان را نداشتن مهارت عملی کافی عنوان کرد و مهارت آموزی و کسب فعالیت های عملی را مهمترین مولفه فرهنگ تعاون و مقدمه اشتغال دانست.

او از تولید به عنوان اصلی ترین مقوله در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور نام برد و تاکید کرد که فعالیت این تعاونی در این سطح و با حضور این اعضا، امر خیر و پسندیده ای است که باید با برنامه ریزی در جهت افزایش تولید و فروش محصولات دست ساخته جامعه هدف، تقویت شود.

خداپرست بر حمایت های لازم جهت توسعه فعالیت های این تعاونی تاکید کرد و با پررنگ توصیف کردن نقش مهارت آموزی در توسعه فرهنگ کارآفرینی، ضرورت توانمندسازی دانش آموزان استثنایی و زمینه سازی برای ورود آنها به بازار کار آینده را گوشزد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha